לאחר מותו בטרם עת של “החוק הצרפתי”, תולים אנשיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כעת את יהבם על “חוק המשטרה”, גם הוא מבית מדרשו של ח”כ דודי אמסלם. על פי החוק, ייאסר על המשטרה להמליץ על העמדה לדין בתום חקירה, בעת שהיא מעבירה את החומר לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה. במערכת הפוליטית מעריכים כעת כי החוק הזה היה מלכתחילה המטרה האמיתית של נתניהו, שרוצה להימנע בכל מחיר מפרסום המלצת משטרה לגביו בתיקים 1000 ו־2000.



על פי התרחיש הזה, מקווה נתניהו להקדים בחודשים הקרובים את הבחירות עוד בטרם יקבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה בענייניו. הדבר היחיד שיקרה קודם (על פי ההערכה, כבר השנה), הוא המלצת משטרה. “לרוץ לבחירות תחת המלצת משטרה על הגשת כתב אישום זה עניין אחר לגמרי מאשר לרוץ לבחירות ללא המלצה כזו”, אמר אתמול ל"מעריב" גורם בכיר בקואליציה. “נתניהו שואף לחסום בכל מחיר את ההמלצה הזו”.

 דוד ביטן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
דוד ביטן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 
בניגוד ל”חוק הצרפתי”, שגרר התנגדות תקיפה כמעט מקיר לקיר, הרי ש”חוק המשטרה” זוכה לתמיכה לא מבוטלת בקרב סיעות הימין בקואליציה. גם המערכת המשפטית אינה כה נחרצת לגביו, וההערכה היא כי יידרשו שינויים, אך היועץ המשפטי לא יתנגד לחוק כזה. הבעיה של נתניהו מגיעה מכיוון אחר: יהיה קשה מאוד להעביר כעת חוק כזה בחקיקת בזק, מכיוון שברור שמדובר בחוק פרסונלי שתפור למידותיו של נתניהו. גורמים בקואליציה, ביותר ממפלגה אחת, מדברים כעת על העברת “חוק המשטרה”, אך כניסתו לתוקף רק בקדנציה הבאה, או בשנת 2020, כדי לא להפוך אותו למנוף הצלה פוליטית לנתניהו.