נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה הלילה (שישי) לשחרר 2,891 מסמכים מסווגים הקשורים להתנקשות ב-1963 בנשיא ג'ון קנדי. יחד עם זאת, לאור לחץ של ה-FBI וה-CIA עיכב טראמפ את פרסומם של מאות מסמכים נוספים, שיעברו בחינה מחש במהלך 180 הימים הבאים כדי לרבוע אם הם יישארו מוסתרים מהציבור או שיפורסמו גם.
 
הקונגרס האמריקאי החליט ב-1992 שכל הרשומות הנוגעות לחקירת מותו של קנדי ​​צריכות להיות פתוחות לציבור והגדיר את המועד האחרון ל-26 באוקטובר 2017. טראמפ אישר ביום שבת האחרון כי הוא יאפשר את פרסום המסמכים
הפקידים בממשל תיארו את טראמפ כמי שאינו מעוניין לקבל את בקשות סוכנויות המודיעין לעצור אלפי מסמכים, אך בסופו של דבר הוא הרגיש שאין לו ברירה אלא להסכים להפצרותיהם. "הנשיא רוצה להבטיח שתהיה שקיפות מלאה ומצפה שהסוכנויות יוציאו מידע זה מהר ככל האפשר", אמר אחד הפקידים. פקיד אחר אמר: "יש עדיין מידע רגיש ברישומים", כזה שכביכול עלול עדיין לפגוע בפעולות המודיעין.

אנשי אקדמיה שחקרו את ההתנקשות בקנדי ​​ב-22 בנובמבר 1963, במהלך שיירת מכוניות בדאלאס, אמרו כי הם אינם מצפים לפרטים חדשים משחרור אלפי המסמכים.


ג'ון קנדי. צילום: גטי אימג'ס
ג'ון קנדי. צילום: גטי אימג'ס


 
אלפי ספרים, מאמרים, תוכניות טלוויזיה וסרטים בחנו את הרעיון שרצח קנדי ​​הוא תוצאה של קונספירציה משוכללת. אף אחד מהם לא הוכיח הוכחה חותכת לכך שהרוצח, לי הרווי אוסוולד, שנורה למוות יומיים לאחר הריגתו של קנדי, עבד עם כל אחד אחר, אם כי הם משמעותיים בזיכרון ההיסטורי האמריקאי.
"הסטודנטים שלי באמת סקפטיים לכך שאוסוולד היה המתנקש הבודד", אמר פטריק מאני, פרופסור להיסטוריה בקולג 'בוסטון. "קשה להעלות את דעתנו על כך, שמישהו בודד יכול לרצוח את קנדי ​​ולשנות את מהלך ההיסטוריה העולמית, אבל יש לכך ראיות".