מחריף המשבר בקואליציה סביב 'החוק הצרפתי'. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, הודיע הערב (שבת) כי בניגוד לסיכום שהושג בשבוע שעבר עם שרת המשפטים איילת שקד לדחות את ההצבעה, הוא מתכוון להביא אותה לדיון והצבעה מחר בוועדת השרים לענייני חקיקה. ביטן איים כי במידה ושרת המשפטים לא תאפשר את קיום ההצבעה הוא לא יאפשר הצבעה על שום חוק, ובכלל זה חוק ירושלים רבתי והחוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון. 
 
ח"כ ביטן אמר ל'מעריב אונליין': "סיכמתי עם איילת שקד על דחיית החוק אבל ראיתי בסוף השבוע פרסומים על כך שהבית היהודי דורש שהחוק הצרפתי יחול רק משנת 2020. התקשרתי ביום שישי ליו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם ושאלתי אותה 'מה זה צריך להיות'? היא אמרה לי שהיא תברר את העניינים עם בנט. טסתי לאילת להשתתף בפאנל ואז ראיתי דיווחים על כך שלא רק שהם לא עומדים בסיכום אלא שכעת הם מבקשים לדחות את החוק ל-2020, זה מצב שלא מתקבל על הדעת. ככה אי אפשר לנהל קואליציה ולפיכך החלטתי להעלות את החוק הצרפתי לסדר יומה של הועדה מחר". 

גורמים בלשכת שקד ובבית היהודי מסרו: "הצעת 'החוק הצרפתי' לא תעלה לדיון מחר בוועדת השרים לענייני חקיקה. יש הסכמה שזה יידחה בחודש ובכל מקרה חוק יסוד לא יכול לעלות להצבעה כשלא כל השותפים בעד. לכן, ההצעה לא תעלה".


דמות מפתח במשבר, השרה שקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דמות מפתח במשבר, השרה שקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


החוק 'הצרפתי', לפיו תיאסר חקירת ראש ממשלה מכהן, גרם למחלוקת רבה במערכת הפוליטית. התומכים טוענים כי בלתי אפשרי שראש הממשלה יהיה נתון לחקירות מתמשכות שיפריעו לו לתפקד. המתנגדים אומרים כי מדובר בהפרה של עיקרון השוויון בפני החוק. לאחרונים הצטרפו ראשי מערכת אכיפת החוק, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, שטענו כי אמון הציבור ייפגע אם החוק יעבור. 
 
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר כי '"החוק הצרפתי' הוא הצעה אבסורדית". הוא הסביר: "נניח שיש ראש ממשלה שמקבל לחשבון הבנק שלו מיליון שקל. בתמורה ראש הממשלה מקדם לנותן הכסף טובת הנאה. משמעות החוק היא שלא נוכל לחקור במקרה כזה. האם נחכה שמונה שנים כדי להתחיל לאסוף ראיות?".

גם במפלגת 'הבית היהודי' כאמור, מתנגדים לחוק ולפי הסיכום הקודם אף הובטח להם שההצבעה תידחה.