למרות איומי יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, ויו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם, "ללכת עד הסוף", ולפרק את הקואליציה, "החוק הצרפתי" לא עלה היום (ראשון) לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. המשבר הגיע בעקבות דרישתה של שרת המשפטים, איילת שקד, לדחות את הדיון בחוק השנוי במחלוקת בחודש, ולמרות שח"כ ביטן דרש להעלותו כבר היום. 
בעקבות התנגדותה של שקד הטיל הליכוד וטו על כל החוקים האחרים שהיו אמורים לעלות לדיון והוחלט לדחות את הדיון בכולם, כולל חוק "ירושלים רבתי", ביטול ההתנקות בשומרון ומינוי יועמ"שים ללא מכרז. השרה שקד, המשמשת כיו"ר הוועדה, אמרה כי "הליכוד לא רוצה שתהיה הצבעה, אז לא תהיה".

לעומת זאת, ועדת השרים כן דנה במספר הצעות חוק פרטיות של האופוזיציה, אבל לא אשרה אף אחת מהן.

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא כלל אינו מעוניין בחוק הצרפתי שיחול על החקירות המתנהלות נגדו. "אני אומר כאן באופן ברור - אני לא מעוניין בשום חוק הנוגע בחקירות המתנהלות עכשיו שקשורות בי או שמתנהלות עכשיו ואינן קשורות בי", הבהיר בישיבת שרי הליכוד. 

בתוך כך, השר זאב אלקין פנה לביטן וטען: "אתה מלהיט את כל הרוחות בתוך הקואליציה. זה יגרום לליבוי אש ואז חברות בקואליציה ידרשו דברים נוספים". השר יובל שטייניץ תמך בדבריו. דברי אלקין הגיעו אחרי אמירה של יושב ראש הקואליציה שטען כי "הבית היהודי הפרו את ההסכם". אלקין השיב: "גם אם אנחנו צודקים, צריך להרגיע".

לגבי חוק ירושלים רבתי, אמר נתניהו, כי "אנחנו בקשר עם האמריקאים בנושא חוק ירושלים רבתי". לדברי ראש הממשלה, האמריקאים פנו וביקשו להבין את מהות החוק. "כפי שפעלנו מולם בשיתוף פעולה עד עכשיו, כדאי לדבר איתם ולתאם מולם", אנחנו פועלים כדי לקדם ולפתח את ההתיישבות ולא כדי לקדם שיקולים אחרים", אמר נתניהו. 

השר ישראל כץ, יוזם חוק ירושלים רבתי אמר לפני ישיבת הממשלה כי "נתניהו הבהיר שהוא תומך בחוק, והיתה פניה של האמריקאים כדי להבין מה אומר החוק. הוצאנו את העניין המדיני אין פה החלת ריבונות". הוא הוסיף: "היום אין הצבעות בכלל על חוקים, מקווה שעד שבוע הבא הדיאלוג יתקיים ויבהיר להם שזה חוק ישראלי פנימי שבא לחזק את ירושלים בלי קשר למשימות מדיניות".