בפעם הראשונה ששמעתי את עמרי נובל (35) מחדרה ולהקתו "האצילים", לא היה לי ספק, משמיעה בלבד, שהוא עומד בכל דרישות התקן של רוקר טיפוסי. אך בשיחה עמו מתברר שהוא בועט בכל אחד ממרכיבי הנוסחה הקלישאתית. כי נובל הוא איש משפחה שעובד כמנהל פרויקטים, אך בלילות הוא הוא נכנס לתפקיד הרוקר החצוף, הבועט וחסר המעצורים, ושר שירי מחאה מחוספסים וזועמים. כתחביב, הוא גם משדר ברדיו חוף אילת.



"הרוקנרול זורם בדם שלי", הוא מתוודה. "אני עושה את זה מאהבה, מהלב ומהנשמה, בדיוק כמו שאני מטפח משפחה למופת. המשפחה היא מעל לכל אצלי, והזוגיות עם אנסטסיה אשתי היא הכוח שמניע אותי. תקרא לי רוקר בועט, אבל כשעלמה, בתי בת השנתיים וחצי, ראתה אותי לראשונה מופיע, כמעט פרצתי בבכי מרוב התרגשות".





נובל ממזג טקסטים נוקבים, נחרצים ובלתי מתפשרים עם מלודיה רכה ועדינה, ומעביר מחאה אישית וחברתית בצורה די מעונבת.



"הפעם הראשונה שבה גיליתי את הרוקנרול הייתה בגיל 13, כשקניתי קסטה של 'גאנז אנד רוזס', והרגשתי שנולדתי מחדש", הוא משחזר. "הרגשתי את הדם זורם לי בכל הגוף והתרגשתי כמו שלא התרגשתי בחיים. הפעם השנייה שהתרגשתי כך הייתה בדייט הראשון עם אשתי. תבין עד כמה עוצמתי זה היה עבורי".



בגיל 23 החל ללמוד בבית הספר "רימון" וחרש את הארץ לאורכה ולרוחבה בהופעות. ב־2011 הקים את להקת "האצילים", שעמה הוציא ב־2015 את אלבום הבכורה שלו, "עמרי נובל", ומתוכו בלטו שירים כ"חופשי" ו"חוזר אליה".





בקרוב מאוד עתיד נובל להוציא את אלבומו השני, "בפנוכו". בינתיים הוציא בימים את "אידיוט", סינגל שלישי, אישי למדי, החושף פצע פנימי: "זה שיר כן, מאוד רגיש ואישי, המדבר על לרצות כל כך משהו כמו זוגיות, עבודה, ירידה במשקל ובסוף, בלי לשים לב, אתה פוגע לעצמך בנפש ופוצע את הלב".



לפני "אידיוט", הוציא את "פתולוגיה זוגית", שהקליפ שלו מתאר בצורה עמוקה ביותר את מערכת היחסים שלו עם אשתו. "השיר אומנם נכתב על זוגיות, אבל לא מהמקום של 'אני אוהב אותך' או היא עזבה אותי וקשה לי, כי זה נהיה משעמם", הוא מסביר. "השיר יותר אפלולי בקשר, מתאר את השריטות שלי, שמישהי צריכה להכיל - ולהפך. זה קליפ שמספר על הקשר המיוחד שלי עם אשתי".



מה אשתך חושבת על הג'וב הלילי שלך?
"זכיתי באישה נפלאה. כשם שהיא דוחפת אותי לממש את הפוטנציאל והחלומות שבי, כך אני דוחף אותה לממש את עצמה. אנחנו זוג שונה מאחרים, ויש בינינו קשר מיוחד ותומך".



ומה דעתה על כך שאתה חושף את זוגיותכם נוכח פני האומה?
"היא אוהבת את השיר, ואף הצטלמה לקליפ".



עמרי נובל, 1 בנובמבר, רביעי, 21:00, גלן וויסקי בר, ירושלים