המשטרה הודיעה היום (שני) כי גובשה תשתית ראייתי נגד סגן ראש עיריית נתניה, שמעון שר, החשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים. שר נעצר באוגוסט בחשד שקידם פרויקטים נדל"ניים בעיר נתניה וזאת בתמורה לכספי שוחד.



עוד אמרו במשטרה, כי במסגרת החקירה, נחקרו באזהרה מספר מעורבים ובסיומה נמצאה לכאורה תשתית ראייתית כנגד שר ושמונה אנשי עסקים נוספים בעבירות האמורות, הכוללות קידום אינטרסים של קבלנים ואנשי עסקים לאורך שנים בתמורה להעברת כספים ישירה אל עמותות הקשורות לסגן ראש העיר.



על פי החשד, במסגרת תפקידו קידם שר פרויקטים נדל"ניים בעיר נתניה וזאת בתמורה לכספי שוחד שקיבל כביכול. באוגוסט האחרון, פשטו בלשי היאח"ה על ביתו של החשוד במטרה לתפוס מסמכים שיש בהם כדי לקשור אותו לביצוע אותן עבירות ומיד לאחר מכן עיכבו אותו לחקירה במשרדי היחידה בלוד.



עוד נציין כי גם במסגרת החקירה הכוללת, כאמור עלה שמו סגן ראש העירייה כמעורב בביצוע עבירות שחיתות וטוהר מידות והתיק בעניינו עדיין מתנהל. הפרשה בעניינה של עיריית נתניה וראש העירייה נחשפה לראשונה בספטמבר 2016 עם מעצרם של מרים פיירברג, בכירים נוספים בעירייה וכן קבלנים ואנשי עסקים בעיר בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון. לפרשה המדוברת אין קשר לחשדות בתיק בו מעורבת ראש העירייה פיירברג.



באי כוחו של שר עורכי הדין עמית חדד ואושר רובינגר ממשרד ד"ר יעקב וינרוט ושות' מסרו בתגובה: "חשוב להדגיש שבהודעת המשטרה לא נטען שהרב שר קיבל כספים לכיסו. הטענה כאילו הרב שר מוכן היה לשנות משיקול דעתו בגלל שמאן דהוא תרם לבית חולים או לבית יתומות אותם הוא לא מנהל ואשר הוא אינו עומד בראשם, שגויה מיסודה והיא תוכח ככזו. הדברים ברורים ואנו משוכנעים, כי לאחר שהפרקליטות תבחן את חומר הראיות בתיק היא תגיע למסקנה הברורה והמתחייבת לפיה במעשיו של הרב שר לא נפל רבב. מדובר במי ששימש כל ימיו כמשרת נאמן של הציבור ופעל לטובת כלל הציבור ולטובתו בלבד".