בעקבות התבטאויותיו האחרונות של חבר הכנסת מהמחנה הציוני, זוהיר בהלול, שהאחרונה שבהן היא כי לא ישתתף באירועים לציון 100 שנה להצהרת בלפור, פורסם הערב (שני) כי יו"ר מפלגתו, אבי גבאי, לא מרוצה מאמירותיו הקיצוניות וכי זוהי צפויה להיות הקדנציה האחרונה של בהלול כחבר כנסת מטעם המפלגה. 



"אני שוקל את המשך דרכי ואני בכלל לא בטוח שאני ארצה להמשיך בפוליטיקה. זאת לא החלטה של אבי גבאי אלא החלטה שלי", כך אמר הערב (שני) ח"כ זוהר בהלול ל"מעריב אונליין" בעקבות דיווח לפיו מקורבים ליו"ר העבודה אבי גבאי אמרו כי בהלול לא יהיה ברשימה לכנסת הבאה.




הדיווח בא בעקבות הודעתו של ח"כ בהלול כי לא ישתתף בארוע שיתקיים בכנסת בשבוע הבא לציון 100 שנה להצהרת בלפור. כזכור בגיבושון הסגור שערך לאחרונה גבאי לחברי הסיעה, ערב פתיחת מושב החורף, הוא דרש מהם להימנע מהכרזות קיצוניות. במפגש סגור אחר אמר כי "אם החלטתי שמישהו לא יהיה במפלגה, הוא לא יהיה".



מקורביו של יו"ר המפלגה אמרו כי הוא זעם על התבטאויותיו של בהלול ורמזו כי הוא לא ימשיך להיות ברשימה המפלגה לכנסת הבאה. בתגובה אמר בהלול למעריב אונליין: "אמרתי שאני לא אשתתף בארוע לציון 100 שנה להצהרת בלפור. אני רוצה להזכיר שהצהרת בלפור דברה על הגדרה עצמית ליהודים אבל התעלמה לחלוטין מזכותם של הפלסטינים ומשאיפותיהם הלאומיות לאפשר גם לעם אחר את ההבטחות שניתנו ליהודים".



"אני לא מתרגש מהדברים המיוחסים לגבאי ולמקורביו", הוסיף, "זו לא החלטה שלהם. זו החלטה אישית שלי ואני הרבה לפני שהם שחררו את ההדלפה הזאת אמרתי שאני שוקל את המשך דרכי ואני לא בטוח שארצה להמשיך בפוליטיקה". היום נחשף במעריב השבוע כי חברי כנסת ערבים החליטו להחרים את הארוע המיוחד שיתקיים בכנסת בשבוע הבא לציון 100 שנה להצהרת בלפור.