יממה לאחר פיצוץ המנהרה של הג'יהאד האסלאמי שחדרה לשטח ישראל, וגרמה למותם של תשעה מחבלים, הגיע היום (שלישי) הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, לאוגדת עזה על מנת לקיים הערכת מצב. יחד איתו היו גם  מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס ומפקדים בכירים נוספים.



הרמטכ"ל אמר לאחר מכן כי "פעולות צה"ל הסירו איום מעל אזרחי ישראל וזו הייתה מטרתה. הפעולה הזו מצטרפת לפעולות רבות, גלויות וסמויות, שכוחות צה"ל עושים ויוסיפו לעשות למול כל איום, בכל זמן ובכל מצב. מדובר בהישג מבצעי מרשים וראוי לכל שבח של פיקוד הדרום בתגובה להפרת הריבונות הישראלית שסוכלה בהצלחה". 



לדברי איזנקוט, "צה"ל ממשיך בשימור המוכנות לכל תרחיש ומבהיר כי אנחנו עוקבים באופן הדוק אחר הנעשה בקרב גורמי הטרור ברצועת עזה. כל תגובה או פגיעה בריבונות הישראלית תענה בנחישות ובאופן נחרץ וברור כפי שעשינו ביממה האחרונה. אנו נחושים להמשיך ולספק ביטחון לאזרחי ישראל ולתושבי עוטף עזה".



במהלך היום מתנהלות ההלוויות שנהרגו בפיצוץ המנהרה. מניין ההרוגים עלה לתשעה, לאחר שלפני זמן קצר חולצו עוד שתי גופות, לא ידוע אם אלה אנשי חמאס או ג'יהאד אסלאמי. מדובר על כך שיש עוד נעדרים, ופעילויות החילוץ נמשכות. איסמעיל הנייה נאם באחד המסגדים בעזה ואמר: "אני קורא לרשות להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, כחלק מהתגובה לטבח שנעשה אתמול". 
ראש הלשכה מדינית של חמאס אמר כי "שוגה באשליות מי שחושב שאפשר יהיה לשנות את כללי המשחק בינינו לבין הכובש. טועה מי שחושב שאפשר יהיה לשנות את סדרי העדיפויות, הנשק שלנו הוא הכבוד שלנו".