בכיר הג'יהאד האסלאמי, חאלד אל-באטש, אמר היום (שלישי), כי המנהרה שהופצצה על ידי צה"ל ממזרח לדיר אל-בלאח במרכז רצועת עזה "הייתה מיועדת להביא לשחרור אסירינו בבית הכלא בישראל".



אל-באטש אמר את הדברים בהלוויה של שלושה מהרוגי המנהרה במחנה הפליטים אל-בורייג' במרכז הרצועה. הוא הבטיח כי הג'יהאד האסלאמי יחפור מנהרה נוספת שמטרתה להביא לשחרור אסירים פלסטינים מבתי הכלא בישראל. "ההתנגדות מסוגלת להכאיב לאויב", הוסיף אל-באטש, "אנחנו בשיא הכוננות ומתכוננים למערכה הבאה".



אל-באטש רמז, כי הארגון שלו אינו פונה לכיוון הסלמה במצב. "התגובה שלנו לפשע הזה, הוא המשך ההתכוננות שלנו להגנה על בני המולדת", אמר. "לא נאפשר טריפת הקלפים מחדש. כאשר אתה הורג את בני העם שלנו, אז זכותנו להגיב – דם תמורת דם. נמשיך להחזיק את הנשק שלנו, ולא נאפשר לאיש לקחת אותו מאיתנו".



יש לציין, כי בפיצוץ המנהרה ההתקפית שהתגלתה לאחרונה בתוך שטח ישראל, נהרגו שבעה פלסטינים, חמישה פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, גדודי אל-אקצא, בהם שני בכירים, ועוד שניים מהזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, שנכנסו למנהרה כדי לחלץ את הלכודים.



פיצוץ מנהרת הטרור. צילום מסך מטוויטר



דובר משרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה, אשרף אל-קדרה, שב וטען היום (שלישי), כי ישראל השתמשה בגז רעיל בפיצוץ המנהרה. "לא היו פגיעות פיזיות בהרוגים שהגיעו לבתי החולים", סיפר. "קראנו לארגונים בינלאומיים להגיע כדי לבדוק את הגופות".



ברצועת עזה התקיימו היום הלוויותיהם של שבעת ההרוגים. במהלך אחת ההלוויות אמר מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, קרא לרשות הפלסטינית להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, לבנות אסטרטגיית פעולה פלסטינית, ולזרז את תהליך הפיוס. "האויב לא יכול לטרוף את הקלפים ולשנות את סדרי העדיפויות, מאחר וההתנגדות היא שקובעת את סדר העדיפויות", אמר הנייה והביע ביקורת על המשך התיאום הביטחוני בין הרשות לישראל.



חבר הלשכה המדינית של חמאס, חליל אל-חיה, הוסיף כי "התגובה לתוקפנות הישראלית היא זכות לגיטימית של בני העם שלנו, שנמצאת בידי ההתנגדות שתגיב בזמן ובמקום שהיא תקבע, על הפעולה הבוגדנית הזו". הוא הוסיף, כי "החשבונית שהכיבוש ישלם הולכת וגדלה, בשל הפשעים שלו. האויב הישראלי לא יצליח לטרפד את אחדות העם הפלסטיני". חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי, נאפז עזאם, אמר כי "מה שהתרחש ביום שני הוא פשע ישראלי שממשיך גם אחרי מאה שנים (מהצהרת בלפור), והוכחה להיאחזות של העם שלנו בזכויות שלו, על אדמתו, כבודו וכבוד האומה כולה".



דובר צה"ל: "אל תאפשרו לאיראן לגרור אתכם להסלמה"



בינתיים, גם בצה"ל הדגישו שאינם מעוניינים בהסלמה, גם לאחר הצהרתו של שר החינוך נפתלי בנט. דובר צה"ל לתקשורת הערבית, אביחי אדרעי, שיגר מסר לפלסטינים, שנראה כי הוא מיועד בעיקר לחמאס כארגון השולט ברצועת עזה. "אל תאפשרו לאיראן ולג'יהאד האסלאמי לגרור אתכם לכיוון ההסלמה", נאמר במסר שפורסם בדף הפייסבוק, אחריו עוקבים 1.2 מיליון איש.



אדרעי הוסיף, כי "אנו עוקבים אחר ארגוני הטרור ברצועת עזה. נגיב על כל פגיעה בריבונות הישראלית בצורה ברורה ונחושה. אל תאפשרו לאיראן ולג'יהאד האסלאמי לשחק באינטרסים שלכם".