אם זפזפתם הבוקר (רביעי) לערוץ 2 בדרך לקפה של הבוקר, ודאי כבר ראיתם שהערוץ שהיה ברירת המחדל של עם ישראל ברבע המאה האחרונה, הוחשך. אחרי חודשים רבים של הכנות ועשרות פרומואים ותשדירים שבישרו על פיצולו, חדל הערוץ הפופולרי לשדר - ובמקומו החלו הלילה בחצות הזכייניות רשת וקשת לשדר בערוצים נפרדים. גם ערוץ 10 הוחשך והחל לשדר באפיק 14.

המעבר לערוצים החדשים התרחש בצורה יחסית חלקה, אם כי גולשים דיווחו על תקלות נקודתיות בשידורי 'סלקום TV' וב-'YES'.
 אנשי הטלוויזיה המרכזיים בישראל סיפרו ל"מעריב" על תחושותיהם לגבי האירוע ההיסטורי. "יש הרבה דריכות באוויר, אבל אי אפשר שלא להידבק בתחושת ערוץ 2 – זה שמנצח כל השנים - ועובר עכשיו פאזה לעולם לא מוכר", מסר גיא פינס, העתיד לשדר מדי ערב בערוץ קשת 12 את תוכניתו "ערב טוב עם גיא פינס".

פותחים את השידורים ב'רשת', ערוץ 13
פותחים את השידורים ב'רשת', ערוץ 13

 "אני באתי מערוץ 10, פונקתי שם ברייטינג טוב", הוסיף איש הטלוויזיה לגבי עוגת הרייטינג, שתתפצל מעתה בין ארבעה גורמים - קשת, רשת, ערוץ 10, וכאן 11 - "אבל אנחנו רגילים שיש ימים קשים ברייטינג. לא נתמוטט מהימים האלה, וננסה לתת בראש לכולם".
 

"ערוץ 2 נטל את השליטה בטלוויזיה מהאליטה של רוממה ומסר אותה לעם ישראל. במקום להכתיב טעם הוא שיקף טעם - לטוב ולרע", מסר מגיש רשת 13 אברי גלעד והוסיף: "היה כיף להיות חלק מרגעי השיא, ועכשיו מרגש להיפרד מהערוץ הזה, שנתן לי כל כך הרבה, ולהיות חלק מהקמת ערוץ חדש, ערוץ 13 - מדויק יותר, הגון יותר, ישראלי עוד יותר".
 
עם יציקתה של הטלוויזיה הישראלית הבוקר למציאות חדשה, נקווה שריבוי האפשרויות והתחרות רק ייטיב עם הצופים.



גם ב'קשת' מרימים כוס יין ועושים לחיים
גם ב'קשת' מרימים כוס יין ועושים לחיים


"אנחנו מתחייבים להמשיך ולהגיש לכם בכל יום עבודה עיתונאית באיכות הגבוהה ביותר", אמרה מגישות חדשות ערוץ 2, "שידרנו כאן רגעי שיא ורגעי שפל, את הטוב ואת ההרבה פחות טוב, ומי כמונו יודע שבישראל קשה להבטיח חדשות טובות. את מה שהיה תשפוט ההיסטוריה, את מה שיהיה תשפטו אתם", סיכמה המגישה, "אני יונית לוי ומחדשות 2, נווה אילן, היה לנו העונג והכבוד לשרת אתכם, אם תרצו ניפגש מחר כמו בכל יום".

אז מה מצפה לנו כעת על המסך? שתי הזכייניות פירסמו את לוח השידורים המתוכנן שלהן. כך לדוגמא, באפיק 13 ('רשת') תוכלו לראות היום את 'המירוץ למיליון', תוכניות אקטואליה, טקס יום הזיכרון הממלכתי ליצחק רבין, 'פודיז' והפורמט החדש של גיא לרר בשם 'הצנרת' בשעה 22:45.

באפיק 12 ('קשת') תוכלו גם לראת את טקס הזיכרון הממלכתי ליצחק רבין, תוכניות אקטואליה שונות, 'אנשים', 'ערב טוב עם גיא פינס' ו'ארץ נהדרת' בשעה 21:00.