לפחות שמונה בני אדם נרצחו וכ-12 נפצעו בפיגוע הדריסה שהתרחש אמש (שלישי) בדרום מנהטן שבניו-יורק. נהג משאית נסע בנתיב אופניים, פגע בעשרות אנשים והרג לפחות שמונה מהם. הנהג, גבר ממוצא אוזבקי בן 29, התנגש באוטובוס של בית ספר ואז יצא מהרכב. הוא אחז בשני רובים, שהיו ככל הנראה מזויפים, והחל לרוץ. מיד לאחר מכן הוא נורה ברגלו ופונה לבית החולים "בלוויו". משטרת ניו יורק מסרה כי נהג המשאית, ששכר אותה מסוכנות להשכרת רכב שעות לפני הפיגוע, נעצר.



מספר כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי המחבל הדורס הוא סייפולו סייפוב, אזרח אוזבקיסטן בן 29, שהיגר לארצות הברית בשנת 2010 ומאז גר בפלורידה. בחיפוש אחר כליו של סייפוב נמצא פתק המצביע על קשר ל'ארגון המדינה האסלאמית' (דאעש) - שטרם לקח אחריות על הפיגוע.



זירת האירוע בניו יורק . צילום: רויטרס






 

 
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ בטוויטר בתגובה לאירוע: "בעיר ניו יורק, נראה כי ארעה עוד מתקפה של אדם חולה ומעוות. רשויות החוק עוקבות אחר האירוע מקרוב. לא בארה"ב!". מאוחר יותר צייץ שוב והודיע כי הורה להקשיח את מדיניות ההגירה: "הוריתי להגביר את הסינון על כניסת אזרחים זרים למדינה. להיות 'פוליטיקלי קורקט' זה בסדר, אבל לא בשביל זה". שר החוץ של ארגנטינה צייץ בטוויטר כי בין ההרוגים גם אזרחי מדינתו, אך לא נקב במספרם.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאסיו, אמר: "זה יום כואב מאוד, טרגדיה נוראה. מעשה טרור פחדני במיוחד שכוון כלפי אזרחים חפים מפשע. ישנם שמונה הרוגים. הפעולה כוונה לשבור את רוחנו. בחנו אותנו כעיר בעבר סמוך מאוד למקום התקרית. נגיב כמו שהגבנו תמיד- לא נישבר". דה בלסיו הודה לשוטר שירה בתוקף ועצר את האירוע. הוא קרא לתושבי ניו יורק לשמור על ערנות.  

רשת CNN דיווחה כי היחידה למלחמה בטרור של משטרת ניו יורק מסרה כי הנהג צעק "אללה אכבר" לאחר שיצא מהרכב. התקרית התרחשה סמוך לאתר בו שכנו בעבר מגדלי התאומים. ממשרד החוץ נמסר כי בשלב זה לא ידוע על ישראלים שנפגעו באירוע. מהבית הלבן נמסר כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיבל עידכון על התקרית. הגברת הראשונה מלניה טראמפ גם הגיבה לפיגוע וצייצה בטוויטר כי "לבה נשבר" עבור ניו יורק וכי "מחשבותיה ותפילותיה" עם העיר.

 

תלמידה בת 14 מבית הספר התיכון הסמוך סיפרה: "הייתה התנגשות מכונית. הוא נסע לאורך כל הדרך במלוא המהירות...הוא יצא מאחד הרכבים. היו לו שני רובים. הוא רץ מסביב לשכונה ומישהו התחיל לרדוף אחריו. שמעתי בין ארבע לשש יריות- כולם התחילו לרוץ". טום גיי, צלם שהיה במקום, אמר כי הוא ראה אדם רץ עם רובה ואדם אחר, ככל הנראה שוטר, רץ בעקבותיו. הוא שמע חמש או שש יריות וראה את האדם נופל על הקרקע, עם הרובה עדיין בידיו. האדם הנוסף רץ אליו ובעט את הרובה מידיו. 

נפגעת באירוע הדריסה בניו יורק . צילום: רויטרס
נפגעת באירוע הדריסה בניו יורק . צילום: רויטרס