מטה חברת קשר רנט־א־קאר, זכיינית הרץ בישראל ובעלת מותגים בתחום השכרת הרכב, מעבירה את המטה שלה מאזור התעשייה לוד למגדלי עזריאלי בחולון. ל"מעריב־השבוע" נודע כי היקף ההשקעה בהקמת המתחם החדש מסתכם בכ־8 מיליון שקל. מדובר בחלק מעסקת השכרה של 1,650 מ"ר במגדלי עזריאלי בחולון בעסקה ארוכת טווח ל־10.5 שנים עם אופציה לעשר שנים נוספות. דמי השכירות הכוללים בעסקה נאמדים ב־9 מיליון שקל. אלה משקפים 44 שקל למ"ר ודמי ניהול של 18 שקלים למ"ר.




דמי ניהול אלה נמוכים במחצית בהשוואה לסכומים הנגבים עבור משרדים דומים באזור תל אביב. יותר ויותר גופים עסקיים עוברים למתחם המשרדים החדש בחולון לא רק על רקע דמי השכירות הנמוכים אלא גם בעקבות הארנונה וההיטלים הנמוכים האחרים. המעבר מתבצע על רקע הגדלת הפעילות של הרץ בישראל. באחרונה היא חתמה עם ענקיות השכרת הרכב הבינלאומיות Dollar ו־Thrifty על הסכם לחמש שנים שבמסגרתו תייצג את שני המותגים בישראל בתחום השכרות הרכב בתיירות החוץ והפנים. כאמור, עד כה ישב מטה החברה בבניין משרדים בשטחה התפעולי של הרץ שבאזור התעשייה בלוד.



במטה החברה 110 עובדים. במתחם החדש יועסקו גם עובדי אוטו־סנטר, חברת הבת של הרץ למכירת כלי רכב יד שנייה וליסינג פרטי. המטה תוכנן ועוצב בידי משרד האדריכלים גינדי סטודיו, של האדריכלית ורד גינדי והמעצבות יעל בקרמן וליטף עגמי. הדגש הושם על חיסכון באנריה ועל שימוש בחומרים מגוונים כגון עץ, בטון, פח גלי.



הרץ היא תאגיד השכרת רכב הפועל ב־170 מדינות ומפעיל למעלה מ־11,500 תחנות בעולם. השלוחה בישראל נמצאת משנת 1985 בבעלות קשר רנט־א־קאר. החברה בבעלות קבוצת מאיר, יבואנית וולוו והונדה לישראל. זו נשלטת על ידי איש העסקים יעקב שחר.



דני שמעוני מנכ"ל הקבוצה מסר "למעריב־השבוע": "חיבור המותגים של הקבוצה וצמיחתה של רשת אוטו־סנטר חייבו אותנו לאתר מטה משרדים חדשני שיאפשר לנו להמשיך להגדיל את פעילותנו. בטוחני שהחברה תמשיך לצמוח ממקום מושבה החדש".