שלושים שנה חלפו מאז הלך לעולמו זוהר ארגוב ז"ל, מי שנחשב בעיני רבים למלך הזמר המזרחי בכל הזמנים ולאחד מעמודי התווך של הפסקול הישראלי. ארגוב, שבקריירה קצרה שארכה עשור, סיפק עשרות קלאסיקות ישראליות, הפך למיתוס לא רק בשל יכולותיו הווקאליות המצוינות והפיכתו ל"יקיר הממסד" על אף "עממיותו", אלא גם בשל סיפורו הטרגי של בחור דל אמצעים שזינק כמטאור והפך לשם המדובר ביותר במדינה, לא יכול היה להתמודד עם ההצלחה, התמכר לסמים ולבסוף תלה עצמו בבית הסוהר בודד ומיוסר.

כמו כן, סיפור עלייתו של ארגוב אספקלרי לסיפור סינדרלה טיפוסי: בחור משכונת עוני שבא ממשפחה קשת יום, הפך נהג של כוכב הזמר המזרחי הגדול מהסבנטיז, ג'קי מקייטן וביקש מיהודה קיסר, נגנו של מקייטן, לעלות ערב אחד ולשיר. כשהוא שר, הקהל השתומם מקולו, קיסר החליט להפיק לו אלבום בכורה שהוקלט באמצעים דלים במועדון לילה והשאר היסטוריה – סיפור שנתן לאנשים אנונימיים תקווה שאולי יום אחד והזרקור והמזל יאירו גם עליהם.



בין להיטיו של ארגוב לאורך השנים: "הפרח בגני", "סוד המזלות", "בדד", "ים של דמעות", "את לי לילה", "מרלן", "מה לך ילדה", "בעבר היו זמנים", "כמו שיכור", "בלילה", "להיות אדם", "אל נבקש", "כבר עברו השנים", "נכון להיום" ועוד ועוד.

מחר, ה-2 בנובמבר בין השעות 11:00-12:00 בבוקר יגישו גבי גזית ודודי פטימר ספיישל מיוחד במלאת 30 שנה לפטירתו של ארגוב ברדיו 103FM, ספיישל שיועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של 103FM ובמקביל בדף הפייסבוק של "מעריב אונליין" ויכלול ביצועים חיים של מיטב האמנים ללהיטיו של זוהר כמחווה לאגדה שלא נס ליחה.

לקראת הספיישל המיוחד, דיברנו עם כמה מהמשתתפים בתכנית שיעלו זיכרונות ויספרו על האיש והאגדה:

רמי דנוך, סולן להקת "צלילי העוד" סיפר: "מה שחרוט בזיכרוני זה שהופעתי ערב אחד במועדון 'אריאנה' בסוף שנות ה-70. זוהר חיכה שאסיים את המופע, נכנס איתי לרכב שלי והשמיע לי את הקסטה הראשונה שלו ('אלינור') לקל ממני חוות דעת. אמרתי לו שהחומרים שבחר חזקים מאוד אבל איכות ההקלטה ירודה הפניתי אותו אל חברת התקליטים של האחים אזולאי ביפו, שלא לקחו ממנו את המאסטר. ראובני כן לקח והשאר היסטוריה".



יהודה קיסר אמר: "לזוהר היה קול של זהב, הוא נולד להיות כוכב. הוא לא היה לוקח את הזמן בהקלטות אלא מקליט כל שיר בטייק אחד בצורה מושלמת ועם יכולות קוליות שלא נשמעו עד כה. קול של אחד לדור".

אהרן עמרם, מעמודי התווך של השירה התימנית בישראל ומנטור של זוהר ארגוב, שיתארח בספיישל עם בנו לירון עמרם, סיפר לי בראיון שקיימתי עמו לפני כמה שנים: "כשזוהר היה עוד טייח, הוא היה מחכה לי לפנות הופעות בראשון לציון ובתל אביב ומבקש שאעלה אותו לבמה. בהתחלה היססתי, אבל כשהעליתי אותו בפעם הראשונה וראיתי את יכולותיו הווקאליות, התרשמתי ממנו ומאז העליתי אותו בכל פעם כשהוא הגיע להופעותיי. כשהוא כבר התפרסם והיה כוכב, הוא ביקש שאכתוב לו שיר. אמרתי לו שאכתוב לו רק אם יפסיק עם הסמים והעניינים שלו ויחזור להיות זוהר הפשוט משיכון המזרח. הוא ביקש וביקש ובסוף כתבתי לו את 'אהבת רעיה רצוני'".



מתי סרי, שגילם בהצגה "המלך" את דמותו של ארגוב והקליט אלבום משיריו בשנת 1994 סיפר: "לזוהר לא הייתה היכולת להכיל הצלחה וכמו בטרגדיה יוונית: מסלול חייך וסופך העצוב ידוע מראש. האושר היחיד היה הריחוף בין הצלילים. בדרך כלל שחקן נדרש לתהליך חזרות כדי להיכנס לדמות, ואני נזקקתי לתהליך חזרות כדי לצאת מהדמות".

אביבה אבידן, שפרצה לתודעה אחרי פטירתו של ארגוב, מספרת: "לא הכרתי את זוהר באופן אישי, אבל אני מעריכה מאד את כישרונו המוסיקלי. הוא היה יחיד במינו ועד היום משמש דוגמא להרבה זמרים שלומדים ממנו את רזי הסלסולים. קולו ושיריו יישארו איתנו לנצח".



ספיישל זוהר ארגוב, רדיו 103FM בהגשת גבי גזית ודודי פטימר. 2 בנובמבר (יום חמישי) – 11:00-12:00.