ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא לביקור בבריטניה כדי להשתתף היום בטקס לציון מאה שנה להצהרת בלפור. לפני כן ייפגש עם ראש הממשלה תרזה מיי ועם שר החוץ בוריס ג'ונסון. לפני העלייה למטוס אתמול אמר נתניהו: "בפגישה עם תרזה מיי אני מתכוון להעלות הצעות קונקרטיות כיצד לטפל בכשלים של הסכם הגרעין עם איראן" .



שני המנהיגים שוחחו בטלפון לפני כחודש בנוגע להסכם הגרעין. מיי ציינה אז כי בריטניה נותרה מחויבת להסכם שנחתם ב־2015 והדגישה עד כמה הוא חשוב לביטחון האזורי. "הם הסכימו שהקהילה הבינלאומית צריכה לראות נכוחה את האיום שמפיצה איראן על המפרץ הפרסי וברחבי המזרח התיכון", נמסר מלשכתה של מיי לאחר השיחה.



נתניהו צפוי לחזור ארצה רק ביום ראשון בלילה, אך לוח הזמנים של הביקור אינו צפוף במיוחד. הערב הוא ישתתף בטקס המרכזי לציון 100 שנים להצהרת בלפור, שאותו יארחו צאצאי הלורד בלפור והברון רוטשילד. בטקס ישתתפו גם מיי וראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג.



מחר בבוקר ינאם נתניהו בפני מכון המחקר צ'טהאם ולאחר מכן הוא צפוי להשיב לשאלות העיתונאים. אחר כך ישתתף באירוע כלכלי בבורסה של לונדון ויפתח את המסחר, ובהמשך ייפגש עם עשרות ראשי תאגידים כלכליים בבריטניה. "אגיד להם להשקיע בארץ, אני חושב שאני אצליח לשכנע רבים מהם, כי ישראל זו השקעה מאוד טובה", אמר. ביום ראשון, טרם שובו ארצה, ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית.



מחאות על "הפרת ההבטחה לפלסטינים"



ובשעה שבישראל ובבריטניה מציינים בחגיגות ובטקסים 100 שנים להצהרת בלפור, הפלסטינים מקיימים מחאות נגד מה שהם מכנים "הפרת ההבטחה הבריטית לפלסטינים".



ברשות הפלסטינית יקיימו היום טקסי זיכרון, ובשעה 10 תישמע צפירה לאות אבל. התלמידים בבתי הספר יעמדו בצפירה ולאחר מכן יתקיים דיון על משמעות ההצהרה ועל העובדה כי הייתה חד צדדית ונתנה בית והגדרה עצמית ליהודים במדינה שלהם, בעוד הפלסטינים נאבקים להתמודד עם הכיבוש. גם בלונדון מתכננים ארגוני BDS לערוך תהלוכות ומפגנים נגד ממשלות בריטניה וישראל בקריאה לבריטניה לחזור בה מההצהרה.



ממשרד החוץ נמסר: "הפעילות הפלסטינית נגד הצהרת בלפור היא פתטית ומגוחכת. במקום לנסות לבנות את עתידם, הפלסטינים עסוקים בניסיון עקר לשכתב את ההיסטוריה ולהמציא לעצמם עבר שכלל אינו קיים. כל עוד ימשיכו הפלסטינים בגישה זו, המחנכת את הצעירים שלהם לשנאה ולהתכחשות, קשה לראות כיצד יוכלו להבטיח להם עתיד טוב יותר".