הרגע שאייפוניסטים רבים מחכים אליו הגיע, ומכירת מכשיר הדגל החדש של אפל, אייפון X תחל היום (שישי) בשעה 8 בבוקר (שעון ישראל). המכירה תתקיים במספר מדינות, בהן: אוסטרליה, אוסטריה, בחריין, בלגיה, בולגריה, קנדה, סין, קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, דנמרק, צרפת, גרמניה, יוון, הונג קונג, הונגריה, איסלנד, הודו, אירלנד, איטליה, יפן, כוויית, מקסיקו, הולנד, רוסיה, ספרד, שוודיה, שוויץ, בריטניה וארצות הברית. 
 
טרם פורסם האם ומתי המכשיר יגיע לישראל, ככל הנראה הדבר יקרה בשלושת השבועות הקרובים. המחירים הרשמיים טרם פורסמו, אך בהתחשב במחיר בארצות הברית - הדגם עם 64 ג'יגה זיכרון, יעלה למעלה מחמשת אלפים שקלים. הדגם עם ה-64 ג'יגה יעלה בארצות הברית 999 דולרים, בעוד שהדגם עם 256 ג'יגה יעלה 1,149 דולרים - מה שהופך אותו למכשיר האייפון היקר בהיסטוריה של החברה.

טים קוק מכריז על האייפון X. צילום: רויטרס

 
בשעות הקרובות, ככל הנראה יחלו לעלות לרשתות החברתיות תמונות, המוכרות מההשקות הקודמות של אפל, בהן נראים אנשים ישנים באוהלים בכניסה לחנויות החברה ברחבי העולם, כדי להיות הראשונים שיזכו להחזיק את המכשיר הנכסף.




המכשירים שהוקצבו למכירה המוקדמת נגמרו תוך פחות משעה
 

בסוף השבוע שעבר החלה המכירה המוקדמת באתר הרשמי של החברה, ומלאי המכשירים הזמין אזל בתוך פחות משעה. הלקוחות הראשונים שהצליחו לרכוש את המכשיר, יוכלו לקבל אותו בימים הראשונים של המכירה. לא ידוע כמה מכשירים הוקצבו למכירה המוקדמת, אך על פי דיווחים לא מאומתים מדובר ב-2-3 מיליון יחידות כעת, וגורמים מעריכים כי סך הכל יהיו זמינות כ-20 מיליון יחידות. המכירה החלה בצל דיווחים על קשיים בייצור המכשיר, בשל תקלות וקשיים בפיתוח המנגנון המאפשר פתיחת נעילה באמצעות זיהוי פנים. 



בתוך כך, מספר ימים לפני כן, סטיב וזניאק, אחד ממייסדי אפל, הסביר בראיון מדוע האייפון X הוא האייפון הראשון שהוא לא ירכוש. וזניאק בן ה-67, הסביר כי הוא מעדיף להישאר עם האייפון שמונה שלו לעת עתה. הוא הוסיף: "אני מרגיש שהסמארטפונים הגיעו לנקודה כזו שהם כבר לא מצליחים לחדש, כמו בעבר".



המייסד אמר בראיון לרשת CNBC כי הוא מודאג "לגבי מה המכשיר יכול לספק לי. אני מעדיף להמתין ולראות את ההתפתחויות בנושא". לדבריו, הוא מאושר עם מכשיר האייפון 8 שברשותו, אשר דומה מאוד לאייפון 7 ולאייפון 6 מבחינתו. "מאמין שאני לא היחיד שחושב כך", אמר.