בעוד שבועיים תמסור ועדת השחרורים שליד שב"ס את החלטתה בעניין בקשתו של נשיא המדינה לשעבר, האנס משה קצב, שמוגדר אסיר ברישיון, לבטל את אחד מתנאי השחרור שלו הנקרא "מאסר לילי" ומתייחס לאיסור יציאה מהבית בשעות הלילה. קצב הופיע היום (חמישי) יחד עם פרקליטו עו"ד ציון אמיר בפני ועדת השחרורים וניסה לשכנע את הרכב הוועדה כי כעת, עשרה חודשים אחרי ששוחרר שחרור מוקדם, אין סיבה למנוע ממנו יציאה מביתו בשעות הערב. 
לטענת קצב ופרקליטו, ברשות לשיקום האסיר (רש"א) שבנתה עבורו את תוכנית השיקום ושותפה לה, סבורים כי אין שום היגיון בהישארותו של תנאי שחרור זה. בוועדת השחרורים ניסו קצב ואמיר להסביר כי כשנה לאחר השחרור מהכלא, ולאחר שריצה חמש שנות מאסר מתוך השבע שהושתו עליו בגין הרשעתו בעבירת אונס ועבירות מין נוספות, הגבלת שהותו בבית בשעות הערב אינה מאפשרת לו לחזור לשגרה נורמטיבית. 
לדבריהם, ההגבלה אף מונעת ממנו להגיע לאירועים משפחתיים כגון חתונות, בר מצווה ואף להיות נוכח לצד רעייתו גילה בבית החולים, שהייתה מאושפזת לאחרונה. מנגד, הפרקליטות מתנגדת בתוקף לוויתור על תנאי זה, כשהיא מציינת כי הנשיא לשעבר הינו אסיר ברישיון וכל עוד לא הסתיימה התקופה בה הוא מוגדר ככזה, (דצמבר 2018) הוא אמור להימצא תחת פיקוח. לדבריהם, ביטול של תנאי שחרור זה יקשה על היחידה המפקחת לבצע את המוטל עליה. 

משה קצב לאחר השחרור מהכלא. צילום: אלוני מור


"אין מקום לקבל את עמדתו"

עוד טענה הפרקליטות כי אין להחריג את תנאי שחרורו של הנשיא לשעבר מתנאי השחרור של כל עבריין מין אחר המוגדר כאסיר ברישיון. כמו כן ציינו כי יש לקחת בחשבון את תחושותיהן של קורבנות העבירה בעת שמנסים לשקול אפילו הקלה נוספת בשחרורו, לאחר שכבר שוחרר טרם זמנו ממעצר. 
הפרקליטות ציינה שההחלטה להפחית מעונש שהושת עליו לאחר שהורשע בביצוע העבירות התקבלה תוך שימת דגש שיעמוד על תנאי השחרור. לדבריהם, אין מקום לקבל את עמדתו. כאמור, ועדת השחרורים תמסור את החלטתה בעוד שבועיים. 
 
כזכור, רק בחודש אוגוסט האחרון החליט נשיא המדינה ראובן ריבלין לדחות את הבקשה לביטול תנאי השחרור של קצב. בתשובתו הבהיר הנשיא כי ועדת השחרורים הורתה על שחרורו של קצב רק בכפוף לתנאים מגבילים ותכנית שיקום מורכבת שיקיים עד תום תקופת מאסרו הרשמית בדצמבר 2018, ובנסיבות אלה ונוכח אופיין של העבירות, אין מקום להיענות לבקשה לביטול תנאים קריטיים אלו.