"לא בא בלובה יותר בחיים שלך", "לא... את!", "ררררועעעי ררררועעי!!! שם שלי זה רררועעי, לא יורי!!!", ו"רחמים לא ידע, הוא לא ידע!", הם רק חלק קטן משפטים שמזוהים עם "ארץ נהדרת", שהצליחה במהלך השנים הרבות בהן היא משודרת להכניס אין ספור קטעים לפנתאון ההומור הישראלי, אך מסתבר שיש בסאטירה של קשת גם כמה מסרים סמויים מן העין, שדרושה עבודת תחקיר לא קטנה כדי לגלות את המשמעות האמיתית שלהם.



רוב הצפים ודאי חשבו כי המספר אותו מקריא מריאנו אידלמן במערכון על נתניהו, ששודר בשבוע שעבר בתוכנית פתיחת העונה החדשה של התוכנית, הוא מספר אקראי שהמציא צוות הכותבים של "ארץ נהדרת", אך אחד הגולשים חדי העין טרח ומצא כי המספר 30743 הוא למעשה מספרו האישי של ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין.



ארץ נהדרת. צילום: מיכל אפרתי
ארץ נהדרת. צילום: מיכל אפרתי



הגולש עד העין, פרסם את ממצאיו בקבוצה "עובדות לא חשובות" בפייסבוק וכתב: "הפרק הראשון של העונה ה-15 של תוכנית הבידור הסאטירית 'ארץ נהדרת', נפתח בסצינה פסואודו-עתידית בשנת 2018 בו מראיינים את את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כשהוא נמצא מאחורי סורג ובריח. בסצנה, דמותו של נתניהו מציינת שמספר האסיר שלו הוא 30743".



"על פניו מספר זה נראה מספר שרירותי שכותבי התוכנית שרבטו, אך, מספר זה הינו המספר האישי הצבאי של ראש הממשלה יצחק רבין", הוסיף הגולש, "הפרק אגב שודר בשבוע בו חל יום הזיכרון ליצחק רבין".



המספר החופף, נתניהו ב"ארץ נהדרת" ורבין. צילום מסך
המספר החופף, נתניהו ב"ארץ נהדרת" ורבין. צילום מסך



הגילוי המפתיע לא השאיר את הגולשים אדישים, וקיבל בשעות האחרונות 3.8 אלף לייקים ותגובות רבות לכאן ולכאן. "כדאי להוריד את הקטע הזה כי זה לא מצחיק! ומביע דעה שעלולה להתפוצץ להם בפרצוף!" הגיב אחד הגולשים, "כשזה שמאל זה גאוני. כשזה ימין זאת הסתה. צבועים!" כתב אחר.



"לכל מי שיש לו ביקורת על ההומור הנ"ל; אתם צבועים בטירוף. להגיד שזה נמוך? יותר נמוך לעמוד על מרפסת ביתך ולנאום בזמן שאנשים מולך מנופפים בדגלי רבין במדי SS" הגיב גולש בעל דעה שונה. "איפה הפגיעה ברבין פה אני לא מצליח להבין? אוקיי, אז זה המספר האיש שלו? ו... כולם נהיו דרמטיים כשזה נוגע לשמאל?", סיכם אחר.



מ"קשת" טרם התקבלה תגובה.