השחקן האוסטרלי כריס המסוורת' הוכתר לפני כמה שנים על ידי המגזין GQ בתור הגבר הכי גברי בהוליווד. כמי שהתפרסם בתפקיד ת'ור – גיבור־על בלונדיני וארוך שיער מהעולם של מארוול קומיקס, שדמותו מבוססת על אל הרעם במיתולוגיה הנורדית ואותו הוא גילם בשורת סרטי "ת'ור" ו"הנוקמים", זה כמובן לא מפתיע. ועכשיו, הגבר הכי גברי בהוליווד איבד את הפטיש שלו.





בימינו, סרטי גיבורי־על צריכים להיות לא רק מלאים באקשן ואפקטים ומהממים מבחינה ויזואלית – הם צריכים גם להפגין מודעות עצמית גבוהה ולהצחיק. ומה יכול להיות מצחיק יותר מאשר ת'ור שמאבד את הפטיש שלו? וזה בדיוק מה שקורה בסרט השלישי, "ת'ור: ראגנארוק", שהגיע למסכינו בסוף השבוע האחרון במקביל לצאתו בארצות הברית.


ראשית, בטח תהיתם מה זה רָאגנארוק. ובכן, על פי ויקיפדיה, ראגנארוק הוא "סיפור הקרב של אחרית הימים במיתולוגיה הנורדית, המתאר את מלחמתם של האלים ובני בריתם בהנהגתו של אודין, נגד מגוון ענקים ומפלצות בהנהגתו של לוקי. הקרב, שבמהלכו ימותו רבים מהמשתתפים, ישמיד את מרבית העולם ויוליד עולם חדש". על הרעיון הזה מבוסס הסרט החדש, שבו ת'ור כלוא בצד השני של היקום ללא הפטיש שלו ומוצא את עצמו במירוץ נגד הזמן כדי לחזור למקום הולדתו, אסגארד, לעצור את חורבן העולם שלו ולהציל את הציוויליזציה מפני איום חדש, רב עוצמה ואכזרי. אבל קודם הוא חייב לשרוד בתחרות גלדיאטורים קטלנית נגד בעל בריתו לשעבר ועמיתו לחבורת "הנוקמים", הענק הירוק.

בשביל האפקט הקומי, הענק הירוק הוא סתם ברוס באנר (מארק רופאלו). הוא לובש חולצה של Rio של דוראן דוראן. ות'ור, כדאי שתדעו, מופיע לראשונה בשיער קצר, ללא הפאה הבלונדינית המגוחכת שאיתה הסתובב עד כה.

"ת'ור: העולם האפל". באדיבות יס
"ת'ור: העולם האפל". באדיבות יס


לצד המסוורת' ורופאלו, מככבים בסרט החדש גם טום הידלסטון בתפקיד לוקי, אחיו למחצה של ת'ור שהוא גם הנמסיס שלו; קייט בלאנשט בתפקיד הלה, אלת המוות; סר אנתוני הופקינס, שבחודש הבא ימלאו לו 80, בתפקיד אודין מלך אסגארד, אביו של ת'ור ואביו המאמץ של לוקי; וגם אידריס אלבה, ג'ף גולדבלום ובנדיקט קמברבאץ'.

"חזון ייחודי"
את הסרט הראשון, "ת'ור", שיצא ב־2011, ביים השחקן הבריטי קנת בראנה. הביקורות היו מעורבות, ואף שהיו כאלה שאהבו, רוג'ר איברט טען שמדובר ב"כישלון מבחינה קולנועית, הצלחה מבחינה שיווקית". אבל הסרט, שגרף קרוב ל־450 מיליון דולר, הצליח דיו כדי שיופק סרט נוסף בכיכובו של ת'ור.
סרט ההמשך "ת'ור: העולם האפל" הגיע כעבור שנתיים, בבימויו של במאי הטלוויזיה אלן טיילור שידוע בזכות עבודתו על סדרות כמו "אבודים" ו"משחקי הכס".

הביקורות שוב היו מעורבות, אבל 644 מיליון וחצי דולר עשו את שלהם. איך שלא יהיה, הטענה הרווחת היא שהסרט החדש, השלישי בסדרה, הוא הטוב מבין שלושתם, ושהוא מצליח להתחרות ברוח החופשית, הפראית והמצחיקה של סרטי "שומרי הגלקסיה", שהזריקו בוסט של אנרגיה ליקום הקולנועי של מארוול. זה שמדובר בחובה עבור מעריצי ת'ור זה ברור, אבל ההייפ סביב הסרט עשוי למשוך אליו גם צופים שבכלל לא ראו את שני הסרטים הקודמים.

"ת'ור: העולם האפל". באדיבות יס
"ת'ור: העולם האפל". באדיבות יס


את הסרט החדש, "ת'ור: ראגנארוק", ביים במאי האינדי והקומיקאי הניו־זילנדי טאיקה ואיטיטי, שהיה מועמד לפרס האוסקר על סרטו הקצר Two Cars, One Night. "ת'ור: ראגנארוק" הוא הסרט ההוליוודי הראשון שלו, ובאופן טבעי ההחלטה להפקיד בידיו סרט עם תקציב כה ענק גרמה ללא מעט אנשים להרים גבה.

"חיפשנו במאי שיעזור לנו להגדיר מחדש את הטון למה שסרט יכול להיות", הסביר המפיק קווין פייגי את הבחירה בוואיטיטי. "כשהגיע הזמן חשבנו על סרטים שאהבנו. טאיקה עשה סרטים מצחיקים ומפתיעים להפליא, הוא כישרון מדהים. הוא מעולם לא עשה שום דבר בקנה מידה כזה, אבל רצינו את החזון הייחודי שלו".