שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) התייחס לראשונה לחקירת המשטרה נגדו ונגד רעייתו. בנאום שנשא בכינוס סגור של נציגי ש"ס בירושלים והקלטתו פורסמה היום (ראשון) ברדיו 'קול חי', דיבר דרעי על ההאשמות. על פי החשד, סכומי כספי משמעותיים הוצאו מהעמותות של יפה דרעי לקרובי משפחה ומקורבים וכי סכומים גדולים הגיעו לא למטרות שלשמן הוקמה העמותה. 

"לא רק שחלילה וחס אגורה אחת אגורה מכל העמותות הללו לא הלכו למקורבים או למטרות לא אמיתיות, אלא גם אני אומר לכם, אני לא אוהב להתפאר בזה אבל אין ברירה אחרת, סכומים גדולים של מאות אלפי שקלים שקיבלנו בשמחות של הילדים, שהלכו למוסדות הללו שזקוקים, הרוב הפך לתרומה, חלקם עדיין חייבים לנו", אמר דרעי על החשדות נגדו, "עשינו את זה בשקט ולא ביקשנו תודה מאף אחד. אבל לבוא היום ולהפוך, לסלף את העובדות, זה פוגע". 

יפה דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"פוגעים בי דרך רעייתי"

"רעייתי היא מהראשונים בארץ שהתחילו עם מפעלי חסד, כולם זוכרים את אלפי החבילות שחילקה. בתי הספר מפעלות שמחה ומרגלית, למעלה מ-800 בנות, שכולם יודעים, משפחות שלנו שצריכות הרבה מאוד עזרה והרבה מאוד דחיפה, שיעורים פרטיים, עם מקצועות ותארים יוקרתיים, להוציא אותם ממעגל העוני ולגדל בתים של תורה ותלמידי חכמים, והכל במסירות אדירה".

במרכז החקירה נגדו, שמתנהלת זה כשנה וחצי, ניצבות עסקאות נדל"ן שביצע. עסקה אחת קשורה לבית הנופש של דרעי ומשפחתו ביישוב ספסופה שבצפון, שלפי החשד נבנה מכספים לא מדווחים. עסקה שנייה קשורה לדירות בבניין בשכונת גבעת שאול בירושלים, שאת הזכויות עליהן העביר, על פי החשד לאחיו, עו"ד שלמה דרעי בהליך לא חוקי.
בנוגע להדלפות מהחקירה אמר דרעי כי או שהמדליף משקר או שהוא לא יודע מה מתרחש בחקירה. שר הפנים הוסיף כי מחפשים לפגוע בו דרך רעייתו. "כמה שקשה יותר, סימן שעושים דברים גדולים יותר. אותה לא מחפשים, וכמובן שמחפשים מישהו אחר. דרכה רוצים לפגוע".
.