דווין פטריק קלי בן ה-26 מסן אנטוניו, הוא היורה שביצע את הטבח הרצחני בכנסייה בטקסס, שבו נרצחו למעלה מ-20 אנשים, כך דווח הלילה (שני) במספר כלי תקשורת אמריקאים. עוד דווח כי בשבוע שעבר הוא העלה לחשבון הפייסבוק שלו, שבינתיים נמחק, תמונה של כלי נשק מסוג AR-15. ככל הנראה, החשבון נמחק מפני שהעלאת התמונות של הנשקים עברה על מדיניות הרשת החברתית. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לראשונה לאירוע הבוקר כשאמר כי "היורה סבל מבעיות נפשיות ברמה הגבוהה ביותר",



מפקד המשטרה המקומית אמר במסיבת עיתונאים כי היורה הגיע לכנסייה שהוא לבוש בבגדים שחורים ואפוד, וברכבו נמצאו כלי נשק רבים. המניע לביצוע הירי לא ברור. השוטרים איתרו אותו מחוץ לכנסייה ובתום מצוד הוא אותר ברכבו, על ידי עוברי אורח, כשהוא ללא רוח חיים. לא ברור אם נורה על ידי השוטרים או התאבד באמצעות אחד מכלי הנשק הרבים שנמצאו ברכבו.



טראמפ. צילום: AFP
טראמפ. צילום: AFP



הפנטגון אישר כי הוא שירת בעבר בחיל האוויר. ברשת CBS דווח כי הוא שירת בין השנים 2010-2014 ושוחרר משירות עם קלון. קלי עמד למשפט צבאי בשנת 2012, לאחר שתקף את אשתו וילדים המשותף, וריצה 12 חודשי מאסר.



השריף ציין כי בשטח הכנסייה נמצאו גופותיהם של 23 מהנרצחים, ושלושה נוספים נמצאו בכניסה למבנה. לדברי נציג המשרד לבטחון הציבור בטקסס, טווח הגילאים של הנרצחים הוא 5-72 וכמה אנשים הצליחו לברוח מהכנסייה ולא נפגעו באירוע. מושל טקסס ציין כי "זהו הטבח הקטלני והנורא ביותר בתולדות המדינה". כוחות המשטרה פשטו על ביתו של קלי ביחד עם יחידת כלבנים וצוות חבלנים.



מוקדם יותר היום, מעל 20 בני אדם, בהם תינוק בן שנתיים, נרצחו באירוע ירי שאירע במדינת טקסס בארצות הברית, בעיירה סאת'רלנד ספרינגס הממוקמת צפונית מזרחית לעיר סן אנטוניו, כשאדם חמוש נכנס לכנסייה בפטיסטית בזמן תפילת הבוקר של יום ראשון, פתח בירי וגרם להרוגים ופצועים רבים.
 


הכומר בכנסיה אמר לרשת ABC כי בתו בת ה-14 נרצחה בטבח. "היתה ילדה מאוד יפה ומיוחדת", ציין. הטבח בטקסס נחשב לאירוע הירי עם מספר הנפגעים הרב ביותר שהתרחש בבית תפילה בארצות הברית.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב לטבח בחשבון הטוויטר שלו. "שאלוהים ישמור על אזרחי סאת'רלנד ספרינגס בטקסס. כוחות הביטחון במקום. אני עוקב אחר הההתרחשויות מיפן", כתב טראמפ, שנמצא בתחילת מסעו בן השבועיים במדינות אסיה.

אלברט גאמז, מושל המחוז בו אירע הטבח אמר ל-CNN כי מספר ההרוגים עוד צפוי לטפס. "לבי נשבר", הוסיף, "אי אפשר לדעת איפה זה יכול לקרות. זה לא משנה איפה אתה נמצא. הקהילה הזאת קטנה ושקטה, והנה, זה קרה כאן".