סערה בוועדת הכספים של הכנסת. קבוצה של הורים שכולים נפגעי טרור, שאיבדו את יקיריהם בכבישים ביו"ש וראשי מועצות ביש"ע השובתים רעב פוצצו דיון של הוועדה בדרישה להעביר מיידית סכום של 800 מיליון שקלים למימון כבישים עוקפים ומרכיבי ביטחון בישובים. כשמדבקות "גם אני שובת רעב" על חולצותיהם, קמו המפגינים אחד אחר השני וקראו לחברי הוועדה לעצור את כל העברות התקציביות המתוכננות כל עוד ראש הממשלה בנימין נתניהו והקואליציה לא דואגים להעביר את מאות המיליונים שהובטחו לצורכי הביטחון והכבישים העוקפים בשטחים.



ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בזעם: "בידיים האלה החזקתי את ילדי משפחת הנקין שהוריהם נרצחו בכביש שעליו עדיין אין תאורה ואין קליטה סלולרית. אנחנו לא רוצים לפנות שוב גופות כמו שפינינו של בני משפחת פוגל באיתמר, ששם כבר שנים מאז הרצח ועד היום אין מרכיבי ביטחון".



אדווה ביטון, אמה של הילדה אדל ביטון שנפצעה במרץ 2013 בכביש חוצה שומרון, סמוך לאריאל, מיידוי אבנים ומתה מפצעיה ב-2015, אמרה בכאב: "לא צריך לחכות לאסון הבא. לא רוצים להסתכל בעיניים לעוד משפחות שכולות". יצחק אבוטבול, שאשתו נרצחה בכביש בדרך למבוא דותן, אמר בקול נסער: "בכביש הזה נרצחו אחר כך עוד נוסעים. אני מסיע ילדים ברחבי השומרון וזורקים עלינו כל יום אבנים בחווארה. לא צריך לחכות לפיגוע הבא". רותי חסנו, אלמנתו של ארבהם ז"ל שנרצח בפיגוע דריסה ב-2- באוקטובר 2015, אמרה: "בעלי נרצח בחברון. שישה אנשים נוספים נרצחו בדרכים באזור. באנו למנוע את הפיגוע הבא. שחררו את הכסף".



ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), מרכז הקואליציה בוועדת הכספים הביע הזדהות עם הדרישות ואמר: "יושבות כאן המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהם בכבישי יו"ש. ראש הממשלה הבטיח תקציבים. אני מודיע כאן, שום תקציב לא יעבור בוועדת הכספים עד שתושבי יו"ש יקבלו את המרכיב הבסיסי ביותר שזה ביטחון".


זוהר הוסיף ואמר כי "אנחנו חברי הכנסת של הליכוד לא נוותר עד אשר התקציבים להתיישבות יגיעו. יש בהתיישבות חיים, צריך לשמור על החיים".



יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התו) הפסיק את הדיון אליו התפרצו המפגינים ואמר: "לא מ קובל שבאמצע דיון בועדה, באמצע סדר יום עמוס, אתם נכנסים אבל בשל רגישות הנושא אני לא מוציא אותכם החוצה. אני איש של דגל התורה והנושא של פיקוח נפש חשוב ביותר עבור. אני אתכם באסון שפקד אתכם והדרישות שלכם יעמדו בראש מעיינינו".