ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד, למחאת המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן בפיגועים בכבישי יו"ש ופתחו בשביתת רעב. נתניהו אמר כי הוא ושר האוצר משה כחלון החליטו להקצות באפן מיידי 200 מיליון שקלים לתגבור אמצעי הביטחון בכבישי יו"ש שכבר מתוכננים.



המשפחות השכולות נגד נתניהו. צילום: יניר קוזין

עוד אמר ראש הממשלה, כי "שני הכבישים שייהנו מהכסף הם עוקף חווארה וכביש 446 ובתקציב 2019 אנחנו נביא הרשאה להתחייב לסכום של עוד 600 מיליון שקל לכבישים העוקפים, הכיסוי הסלולרי והתאורה". 



במהלך נאומו התפרצה לדבריו אדווה ביטון, אמה של התינוקת אדל ביטון ז"ל, שנרצחה לאחר שנפגעה מיידוי אבנים. "אנחנו נוסעים יום יום בכבישים ברחבי יו"ש ללא תאורה ראויה ותקשורת סלולרית, למה אנחנו מחכים לאסון הבא? (נתניהו: לא מחכים לכלום) באים אלינו נציגים לבתים שמשתתפים בצערנו כולם מגביעים אמפתיה לכאב, אבל נמאס מהמילים, אנחנו רוצים החלטות וסעיפים תקציביים".



הדס מזרחי, אלמנתו של ברוך מזרחי שנרצח בערב ליל הסדר 2014, כשהמשפחה היתה בדרכה לקריית ארבע, סיפרה על הרגעים בהם לא יכלה להזעיק עזרה: "20 דקות חיכיתי בשטח כי הרשת הסלולרית נפלה ובלי תאורה. זה היה נורא".



ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, ממובילי המאבק ואחד משובתי הרעב, התייחס לדברי ראש הממשלה: "הגענו לכנסת עם המשפחות השכולות ועם ח"כ אורן חזן שהצטרף לשביתת הרעב. לא חלמנו שנאלץ לשבות רעב מול ראש הממשלה שאנחנו תומכים בו". לדבריו, "שבועיים אנחנו מחוץ לבית ראש הממשלה ואף אחד לא קרא לנו לבוא פנימה, לדבר איתנו. שמענו בשמחה את ההצהרה של בנימין נתניהו שיש התקדמות משמעותית. אנחנו מברכים על החלטנו של ראש הממשלה. ואנחנו מבקשים דבר אחד - החלטה אמיתית עם מקור תקציבי".

מוקדם יותר היום התפרצו המשפחות השכולות לישיבת ועדת הכספים, וגם שם הביעו מחאה על אי העברת התקציב. מרכז הקואליציה בוועדה, ח"כ מיקי זוהר, אמר כי הליכוד ידאג שאף תקציב לא יעובר עד שהכסף לאבטחת הכבישים יגיע. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, מתח ביקורת עם ההתפרצות לישיבה, אבל אמר כי הוא לא מגרש את המשפחות משום שהוא מזדהה עם מאבקן. "הדרישות שלכם נמצאות בראש מעיינינו"