חבר הכנסת עיסאווי פריג’ מועמד להחליף את יו"ר המפלגה, זהבה גלאון, שפרשה לאחרונה מהכנסת, בתפקיד נציג מרצ בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כך נודע הבוקר (שלישי) למעריב אונליין. גלאון כיהנה בשתי הוועדות הבכירות בכנסת - כספים וחוץ וביטחון. כעת מתנהלים מגעים פנימיים במרצ לגבי מחליפיה של גלאון בועדות, ונודע כי ח"כ פריג’ מועמד מוביל לתפקיד נציג הסיעה בועדת החוץ והביטחון היוקרתית.



גורמים בכירים במרצ אישרו כי כי הוא המועמד המוביל לשרת בועדה היוקרתית. ח"כ פריג’ עצמו אמר למעריב אונליין: "הנושא עוד לא נסגר סופית. אם אכהן בוועדת החוץ והביטחון, לא אראה את עצמי כערבי החבר בוועדה, אלא כחבר מפלגת וסיעת מרצ שימשיך לייצג את האמת שלו בנושאים כמו זכויות האדם בשטחים ובמדינה". יו”ר סיעת מרצ ח”כ אילן גילאון מוזכר כמי שימלא את מקומה של גלאוון בועדת הכספים.



ח"כ חזן צייץ בתגובה למינוי: בהצלחה לחה"כ עיסאווי פריג' עם כניסתו לוועדת חוץ וביטחון. אני משוכנע שהוא יידע לעשות שימוש מושכל בסודות המדינה שאליהם הוא ייחשף שם...



כזכור, גלאון התפטרה מהכנסת לפני כשבועיים. לדבריה, היא עושה זאת כדי שתוכל להקדיש את החודשים הקרובים לתפקידה כיו״ר מרצ ולשנות את שיטת הבחירות ולהנהיג פריימריז פתוחים. במכתב לחברי וחברות המפלגה כתבה גלאון: ״מרצ לא יכולה להתקיים כמועדון סגור שמתעלם מכם - המצביעים והתומכים שלה - וחוסם את האפשרות של כוחות נוספים לקחת חלק במאבק שלנו להזרים דם חדש בשמאל״. היא הוסיפה: "״אני אוהבת את הכנסת, אבל את מרצ אני אוהבת יותר, ואני יודעת שאם מרצ לא תיפתח - מרצ לא תהיה. לשמאל יש קהל רחב וגדול בהרבה ממספר האנשים שהצביעו למרצ".