יו"ר ארגון המורים רן ארז הכריז הבוקר (שלישי) כי החל מיום ראשון, יתכנו עיצומים במערכת החינוך העל יסודי. לאחר עשרה חודשים של דיונים עקרים עם משרדי האוצר והחינוך, הסבירו בארגון המורים, כי אינם יכולים להמשיך לעבוד בלי הסכם קיבוצי ובלי שיפור מהותי בתנאי ההעסקה ובשכר המורים. לטענת הארגון, המשרדים השתכנעו כי שכר המורים נמוך וכי 50% מהמורים החדשים נוטשים את מערכת החינוך, ולפיכך העלו את שכרם ל-8000 שקלים ברוטו. שכר המורים הוותיקים עולה ב-60 שקלים ברוטו לחודש.

כך, לטענת הארגון, מקפחים את המורים הוותיקים, וכביכול מממנים את החדשים באמצעות הוותיקים
ארז אמר כי כל "האופציות על השולחן, כולל שביתות עיצומים והפגנות". ארגון נערכים למאבק ארוך. ארז הוסיף: "עבודתנו חשובה למדינה, אך התחושה מהמדינה היא שאנו לא מספיק חשובים ואין פלא שצעירים עם מוטיבציה לא רוצים להגיע להוראה". ישיבה נוספת לניהול משא ומתן עם משרדי האוצר והחינוך תתקיים מחר, ובהתאם לתוצאותיה יודיעו על הצעדים הבאים.


כזכור, ארגון המורים הכריז לפני שבועיים על סכסוך עבודה. רן ארז אמר אז כי  "הסכם עוז לתמורה, ההסכם הקיבוצי שנחתם עם המורים העל יסודיים בחודש אוגוסט 2011, הסתיים ב-31 בדצמבר 2016. בהתאם לכך, אנו מנהלים מאז חודש ינואר 2017 מו"מ מול משרד האוצר בשיתוף עם המרכז לשלטון מקומי ומשרד החינוך".
 
"המו"מ מתנהל בעצלתיים כאשר משרד האוצר יוצר סחבת מכוונת. הפגישות מתנהלות אחת לכמה שבועות כשבכל פגישה נותן האוצר הצעות מבזות לציבור המורים. נכון להיום, האוצר מציע העלאה שנתית של 60 שקל ברוטו למורים ותיקים, כשלמעשה, האוצר מעוניין להעלות שכר למורים חדשים על חשבון העלאת שכר למורים ותיקים. בנוסף, האוצר מתעלם מדרישות אחרות של ארגון המורים בנוגע לתנאי העסקה של מורים שאינן קשורות להעלאות שכר", הוסיף. 
 
יו"ר ארגון המורים הוסיף כי "כל המדינה נהנית מעבודתם הטובה של המורים ולמעשה לא מעוניינת לשלם על כך. איננו יכולים לעשות רמיה לציבור המורים, אנו תובעים תוספת שכר משמעותית ושיפור בתנאי העבודה של המורים. משרד האוצר בהתנהלותו הנוכחית רוצה מדיניות שכר אחת לכל המשק ובכך להנציח את הקיפוח של העובדים החלשים במגזר הציבורי שביניהם מורים צעירים".