פרטים ראשונים מהעימות בין עד המדינה מיקי גנור למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עורך הדין יצחק מולכו נחשפים. על פי דיווח של משה נוסבאום בערוץ 2 היום (שלישי), מולכו עומת אתמול עם עד המדינה, אותו הוא טוען שהוא פגש פעם אחת בחייו ולזמן קצר מאוד. על פי עדותו של מולכו, פנה אליו גנור במהלך הפגישה וביקש ממנו לשקר אותו לראש הממשלה בנימין נתניהו. "יש לי קשרים טובים מאוד בגרמניה", אמר עד המדינה לעורך הדין המקורב לנתניהו וביקש ממנו "פתח לי דלת עמו". 

מולכו הבהיר כי אין ביכולתו לעזור, ואמר "אני לא עובד בנוגע לאירופה, אלא רק מול האמריקאים והפלסטינים". לפי כך תהו מקורביו של עורך הדין מדוע הוא נחקר באזהרה. במקביל לכך, דיווח בערוץ 10 סותר את גרסתו של מולכו, שטען שאין לו קשרים לאירופה, וזאת לאחר שנחשד כי במסגרת "פרשת הצוללות", מולכו ניסה לקדם בניית מתקן טיהור שפכים ברצועת עזה, וזאת בתמורה לקידום עסקת כלי השיט מהתאגיד.


יצחק מולכו, מיקי גנור ודוד שמרון, צילום: istock photo
יצחק מולכו, מיקי גנור ודוד שמרון, צילום: istock photo




"קידום העסקה בעד מתקן טיהור שפכים בעזה"
 

על פי הדיווח, המשטרה בודקת האם ניסה מולכו לקדם בניית מתקן לטיהור שפכים ברצועת עזה, שאותו קידמו הגרמנים, בניגוד לעמדת נתניהו, וזאת בשל התנאי הגרמני, דבר שיציב את מולכו בניגוד עניינים שעליו לא דיווח במסמך ניגוד העניינים עליו היה חתום. בשל חשד זה, מולכו חשוד בשלב זה במרמה והפרת אמונים.

כזכור, מולכו נחקר היום בפעם השלישית השבוע במעורבותו בפרשה הסבוכה, יחד עם שותפו למשרד ובן דודו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון. בעדותו טען עו"ד מולכו כי לא היה מעורב כלל בעסקת הצוללות אולם במשטרה הטיחו בו טענות קשות בניסיון לקבל פרטים בהקשר לעובדה שכיהן כשליח של ראש הממשלה במדינות שונות בעולם וזאת בשעה שהוא נמנה כשותפו במשרד של עו"ד שמרון ועל כך היה אמור לכאורה להעביר דיווח.



השניים חשודים במעורבות בעסקת רכישת כלי שיט וצוללות בין חיל הים לתאגיד הספנות הגרמני תיסנקרופ, עסקה אשר לכאורה הייתה נגועה בשוחד. עד המדינה גנור שימש כנציגה של המספנה בישראל, ועל פי החשד הוא יצר קשר עם בכירים בחיל הים ובסביבת ראש הממשלה במטרה לקדם את האינטרסים של החברה בישראל, וזאת תוך מתן שוחד לאותם הבכירים. למרות מעורבות מקורבים רבים של נתניהו, יצאה העסקה לפועל, וזאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע לגרמנים כי מקבלי ההחלטות בישראל לא היו מעורבים בשחיתות.


מסביבת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הניסיון התקשורתי להטיל דופי בראש הממשלה נתניהו בגלל חקירות של מקורבים הוא ניסיון פסול. עד לרגע זה לא הוגש כתב אישום נגד איש ממקורביו ואין טענה לשום קשר פסול בינם לבין ראש הממשלה. רק בשבוע שעבר נוקה שמו של גיל שפר שנה אחרי המלצת משטרה לכתב אישום נגדו. מי יתנצל על הכותרות המכפישות כלפי מקורבים של ראש הממשלה כשיתברר שלא נפל שום דופי במעשיהם ובמעשיו של ראש הממשלה?".