שלושה ימים אחרי שפתח דווין פטריק קלי באש לעבר מתפללים בכנסייה בעיירה הקטנה סאת'רלנד ספרינגס שבטקסס, פרטים חדשים על עברו נחשפים. על פי דיווח של הניו יורק טיימס היום (שלישי), עולה בדוח משטרתי כי בשנת 2012 אושפז קלי בבית חולים פסיכיאטרי בשל תקיפה של אשתו ובנו החורג. אך ברח ממנו ונתפס על ידי משטרת אל-פאסו. עם זאת, החוקרים בתיק מדווחים כי הם עדיין לא יודעים מה הביא את קלי לבצע את הפשע הנתעב, ובשלב זה לא הצליחו לפרוץ למכשירו הסלולרי.



בדוח החקירה המשטרתי נאמר כי ביה"ח דיווח על קלי כי הוא "סובל מהפרעות נפשיות", וכי הוא מנסה לממש את איומי הרצח אותם שלח נגד מפקדיו. לבסוף נטען מבית החולים כי קלי מהווה סכנה לעצמו ולאחרים, וכי הוא ניסה להבריח כלי נשק לבסיס בו הוא שרת. בהמשך אותה שנה הודה קלי בעבירות של תקיפת אשתו ובנה, כולל פעם מקרה אחד שבסופו נסדקה גולגלתו של התינוק.  

הכנסייה בה בוצע הירי
הכנסייה בה בוצע הירי



כזכור, ביום ראשון האחרון נכנס קלי לכנסייה בעיירה סאת'רלנד ספרינגס הממוקמת צפונית מזרחית לעיר סן אנטוניו, בה הורי גרושתו נוהגים להתפלל, כאשר הוא חמוש ברובה חצי אוטומטי והחל לירות לכל עבר. כתוצאה מהירי נהרגו 26 בני אדם. לאחר מכן יצא קלי מהכנסייה והחל לברוח מהמקום, כאשר עד ראייה רודף אחריו ויורה בו. 



בשלב מסויים במרדף, אליו בשלב זה הצטרפו כוחות משטרה, נטל קלי את חייו כשהוא יורה בעצמו. האירוע התרחש כחודש לאחר אירוע הטבח ההמוני הקשה ביותר שחוותה ארה"ב מאז פיגועי ה-11 לספטמבר, כאשר סטיבן פאדוק פתח באש לעבר קהל באי פסטיבל מוזיקה בטקסס ורצח 59 בני אדם. דם הוא התאבד לפני שנלכד על ידי המשטרה.