ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר שוחרר אתמול מהכלא לאחר שוועדת השחרורים קיבלה את בקשתו. בר, שהורשע בגין עבירות שחיתות התראיין הבוקר (רביעי) לגל"צ, סיפר על תחושותיו לאחר שחרורו והודה כי נעשו טעויות במהלך כהונתו כראש עיר שהביאו אותו לכלא. 

"אני ממליץ לכל אחד לרוץ לראשות עיר, אבל שכל מועמד יעבור קורס של מה מותר ומה אסור", אמר, "היו טעויות, היו אורות אדומים שלא קראתי אותם ושילמתי מחיר. יכול להיות שיש לך תחושה שאתה יכול לעשות הכל אבל ישנן מגבלות וחטפתי על כך".

"אולמרט שטף כלים מצוין"
בר, שישב במהלך מאסרו בכלא מעשיהו באותו אגף עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ציין כי היה איתו בקשר טוב. "אולמרט היה שוטף כלים יוצא מן הכלל", סיפר, "אני הצטיינתי בקילוף שום". 


שהו באותו אגף במעשיהו. אולמרט. צילום: יח"צ


"אני נתתי את הדין. אני לא חף מטעויות ושילמתי את המחיר", הודה בר וטען כי "אין תפקיד יותר מעניין ומרתק מלהיות ראש עיר. זה החוט שדרה של החברה הישראלית. מגיע צל"ש לכל ראשי הערים והרשויות. אתה עסוק בלעזור לאנשים. בארץ הזאת, יבורך כל אחד שיכול לבחור לעשות".
ראש עיריית רמת גן לשעבר הוסיף כי עונש המאסר הוא אכן מרתיע. "אין ספק שהעונש הוא משמעותי. זה זמן להרהורים וחזרה בתשובה כזו או אחרת", ציין.

לפני שחרורו של ראש העירייה לשעבר, הוועדה ציינה כי מבלי להפחית מחומרת מעשיו של בר תוך התעמקות במעשים שביצע כראש עיריית רמת גן במשך שנים רבות, היא מסכימה כי החומר שהגיש פרקליטו בעניינו של האסיר עומד בפרמטרים ומזכה בשחרור מוקדם. בתוך כך, יש לציין כי שחרורו של בר מותנה בתוכנית שהגישה הרשות לשיקום האסיר ב-30 באוקטובר, לפיה עליו לקיים את כל תנאי השחרור המפורטים בחוק. הוועדה קבעה כי הוא יתייצב במשטרה אחת לשבועיים ויהיה כפוף לתנאי השחרור עד לאפריל 2018.