בתום קרוב לחמש שעות הסתיימה חקירתם הרביעית של עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו, ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, כאשר גם בחקירה הנוכחית עסקו החוקרים בשאלת המפתח ולפיה האם נוכח הקשר המיוחד שבין עו"ד שמרון לעו"ד מולכו ידע לכאורה שליח ראש הממשלה על פרטי עסקת הצוללות, וסייע בעקיפין לעד המדינה ולשותפו למשרד במימושה ובקידומה.

גורמים במשטרה מציינים כי "עו"ד מולכו הוא שותפו של עו"ד שמרון, הוא קרוב משפחתו ושניהם מקורבים מאד לראש הממשלה. מספיקה שיחה ביניהם לקדם עסקאות גדולות וזה מה שהחוקרים מנסים לפצח. הוא ידע שעו"ד שמרון מטפל בעסקת הצוללות אבל לא דיווח על כך ואנחנו רוצים לדעת מי מהשניים נהנה מאותה קרבה. ברור לנו שגנור ביקש ממנו עזרה ויש כאן לא מעט מהלכים שהתבצעו בחדרי חדרים".



לפי המשטרה השניים יצטרכו להגיע עוד מספר פעמים לחקירות ורק לאחר מכן תיבחן סוגיית מעורבותו של ראש הממשלה. השניים חשודים בעבירת הפרת אמונים. שמו של מולכו עלה במסגרת איסוף הממצאים והעדויות של חוקרי היאל"כ, שקיבלו את ההחלטה לחקור גם אותו כמעורב בפרשה.



ביום שני נערך עימות בין עד המדינה בפרשה, מיקי גנור, לבין פרקליטו, עו"ד שמרון. מולכו, מצדו, טען בחקירותיו כי לא היה מעורב כלל בעסקת הצוללות אולם במשטרה הטיחו בו טענות קשות בניסיון לקבל פרטים בהקשר לעובדה שכיהן כשליח של ראש הממשלה במדינות שונות בעולם וזאת בשעה שהוא נמנה כשותפו במשרד של עו"ד שמרון ועל כך היה אמור לכאורה להעביר דיווח.

כזכור בשבוע שעבר התפטר עו"ד מולכו מתפקידו וזאת אחרי שהפקיד מכתב אצל ראש הממשלה ובו ציין כי את שנותיו בתפקיד הוא מכנה כשירות לאומי שכן פעל אך ורק בשליחות ולמען המדינה. השניים החליטו כי עו"ד מולכו יסיים את תפקידו בפברואר הקרוב אולם במשטרה מעריכים כי עו"ד מולכו ידע על התקדמות החקירה והעריך כי החוקרים מכוונים גם לעברו ולכן בחר להתפטר מתפקידו כביכול.
בכל מקרה בדיון שהתקיים בבג"ץ בעתירה שהוגשה לביטול מינויו של עו"ד מולכו נעתר העותר למשוך את העתירה בעצת בית המשפט וזאת מאחר והתייתרה נוכח התפטרותו של עו"ד מולכו. ללא כל קשר לעתירה גם שלשום נחקרו עורכי הדין שמרון ומולכו במשך שעות ארוכות ובשלב מסוים בשעות הערב הגיע כאמור עד המדינה אל משרדי הלהב ועומת מול שמרון שחלקו בפרשה מבחינת החשדות כך עולה הינו משמעותי ומכריע יותר.