נועם אקוטונס (41) חושש ממחויבות. אולי בגלל זה הוא מנהל אורך חיים פוליאמורי ונטורליסטי. אולי בגלל זה הוא עובד בלא פחות מחמש עבודות, אבל כמו שהוא אומר: "המוזיקה בשבילי היא מעל הכל". הערב הוא משיק את אלבומו השני, "זר דפנה לנצח".



עבורו, העירום וריבוי בנות הזוג הם לא פרובוקציה אלא דרך חיים, הזוכה להרמת גבה מצד הסביבה. "אבא שלי אומר לי שלאנשים קשה להתנהל עם בת זוג אחת, אז עם כמה?" הוא צוחק, וממשיך: "אפשר לומר שאורח החיים שלי אלטרנטיבי. אין לי משפחה ואני מנהל חיים פוליאמוריים עם שתי בנות זוג. אני חי ככה כבר שנים, עוד לפני שידעתי מה ההגדרה לזה. פשוט כי הרגשתי שזה המקום בשבילי. גם הנודיזם שייך לאותו מקום של לרצות להרגיש חופשי ללא כבלים שתופסים אותך".



"זו הסיבה לכך שיש לי הרבה עבודות", ממשיך אקוטונס."אני לא רק פוליאמורי בחיים הרומנטיים, גם אלא גם בחיים המקצועיים. בעבר הייתי מתחזק עבודה אחת, אבל גיליתי שאני אוהב את הגיוון, שיום אחד לא דומה למשנהו". המוזיקה שלו היא חיבור בין רוק קלאסי לשאנסונים צרפתיים, והדגש בעשרת שירי האלבום החדש הוא על הטקסטים ודרך ההגשה, "מה שהופך אותם לשירים סיפוריים, יותר מאשר לפזמונים", לדבריו. 


"רוצה להרגיש חופשי". נועם אקוטונס, צילום: זיגי שחר
"רוצה להרגיש חופשי". נועם אקוטונס, צילום: זיגי שחר


לא רוצה להיות עוד אחד שכותב להיטים לגלגלצ

באלבומו הראשון "מתוק מדם", שיצא לפני 13 שנה, הוא עסק בנושאים לא קונבנציונליים כמו השלכות של טיפול בפרוזאק, בעייתיות טיולי הנוער לפולין ודילמות של זהות מינית. גם באלבום החדש נפשו נפרשת על השולחן לעיני כל. "בשלב מוקדם, כשהתחלתי לכתוב, הרגשתי שאני לא רוצה להיות עוד אחד שכותב להיטים אופנתיים לגלגלצ. לא שיש בזה משהו רע, כמובן, אבל התחשק לי להביא משהו קצת אחר. זה לא קל כי אני נופל בין הכיסאות. אני לא מיינסטרים ולא אינדי".

בינתיים, הקהל שלו מגיע מפה לאוזן, ובקמפיין ההדסאטרט לאלבומו החדש הצליח לגייס בלי בעיה 50 אלף שקלים, שהגיעו מכמה מאות תורמים. "טוב שיש את הפלטפורמה הזו, כי ככה אתה יכול לבדוק מראש אם יש מי שרוצה לשמוע את החומרים שלך", הוא אומר. "לשמחתי, הקמפיין שלי חרג מכמה עשרות חברים

שתומכים מתוך נימוס, והגיע ל־300 תורמים. זה מחמם את הלב. כשהוצאתי את האלבום ב־2004 נתקעתי עם כאלף עותקים, ועכשיו מאות עותקים הולכים לאנשים שהזמינו אותם מראש, ואתה יודע שיש מי שיאזין לשירים שלך. אחד התסכולים שיש לאמן בארץ הוא שלא שומעים את השירים שלו ולא נחשפים אליהם, כי קשה להיכנס לרדיו. אני מרגיש שגלגלצ וכאן 88 במתכונתו החדשה סגורים בפניי. והרי אין אמן שלא רוצה שיהיה לו קהל". 





נועם אקוטונס – השקת האלבום "זר דפנה לנצח", הערב (חמישי), 21:30, מועדון "בסקולה", תל אביב