במשטרה התקבלו בתקופה האחרונה תלונות ממתפללי בית הכנסת באחד מיישובי השפלה, כי במספר מקרים כאשר הגיעו להתפלל בבית הכנסת ביישוב מצאו צואה מרוחה על דלת בית הכנסת ועל המזוזה. פעילות חקירתית של משטרת ישראל הביאה לאיתורה של חשודה במעשה, בת 48 מרחובות. מחקירת המקרה, עלה חשד לפיו, הגיעה החשודה במספר הזדמנויות לבית הכנסת ביישוב ומרחה צואה על דלת בית הכנסת ועל המזוזה.



בחקירתה הודתה החשודה במעשים וטענה כי היא "שונאת את הדת ואת בורא עולם". עוד היא סיפרה כי חלמה שהיא "שמעה קולות שאמרו לה ללכת לעשות את זה". בעקבות הדברים הגיעה לבית הכנסת ארבע פעמים ומרחה את הצואה במקום.



החשודה הודתה כאמור במעשים ובסיום החקירה שוחררה בתנאים מגבילים. מהמשטרה נמסר כי עם סיום החקירה יועבר תיק החקירה לעיון ובחינה של הפרקליטות.



לפני כשלוש שנים גילו מתפללים שהגיעו לבתי הכנסת ביישוב עזר שבחבל לכיש, כי הם נפרצו והושחתו. הפורצים הגיעו למקום, עקרו את דלתות ארון הקודש וזרקו על הרצפה את ספרי התורה ותשמישי הקדושה במקום. בכיר במשטרה אמר אז: "המראות של ספרי תורה קרועים וזרוקים הם קשים. מדובר במעשה חמור ביותר והנחתי לתת עדיפות לחקירת המקרה בכדי להגיע כמה שיותר מהר למבצעי המעשי הנפשע".