נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכחיש היום (שבת) שוב את מעורבותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבחירות לנשיאות בשנת 2016, במהלך דיונים שקיימו השניים בשולי הוועידה הכלכלית בוויטנאם. "הוא (פוטין) אמר שהוא לא התערב בבחירות שלנו, הוא לא עשה את מה שאומרים שהוא עשה", הצהיר טראמפ במהלך דברים שנשא בפני כתבים לפני שיצא להאנוי, שתהיה התחנה הלפני האחרונה שלו במסע באסיה.



"בכל פעם שהוא רואה אותי הוא אומר שהוא לא עשה את זה, ואני מאמין, אני באמת מאמין כשהוא אומר לי שהוא מתכוון לדבריו", הוסיף טראמפ, שטען גם כי מקבילו הרוסי "נעלב מאוד כשהוא שומע את ההאשמות נגדו".



"יש לי מערכת יחסים טובה עם רוסיה וזה דבר גדול, אך המחסום הדמוקרטי המלאכותי הזה מפריע לי", אמר המנהיג האמריקאי לעיתונאים, והצהיר: "אנשים ימותו בגלל זה". 


פוטין וטראמפ בפסגה הכלכלית. צילום: רויטרס
פוטין וטראמפ בפסגה הכלכלית. צילום: רויטרס


הערותיו האחרונות של טראמפ מנוגדות לאלו שיצאו מפיהם של פקידי מודיעין אמריקאים, בהם יו"ר ה-CIA מייק פומפאו, שטען כי רוסיה "התערבה בבירור" בבחירות של 2016, ועשתה זאת לאורך זמן רב".

לעומתם, טראמפ הבהיר כי סוגיית ההתערבות הרוסית בבחירות מרחפת מעל מערכת היחסים בין המנהיגים ומסכנת את יכולתם לעבוד יחד על סוגיות משמעותיות כגון תוכנית הגרעינית של קוריאה הצפונית והסכסוך הקטלני בסוריה.