אחרי שהניסיונות לגייס תרומות מעשירי העולם עבור חגיגות ה־70 למדינת ישראל בארץ כשלו, הממשלה צפויה לאשר הבוקר (ראשון) לנציגויות הישראליות ברחבי העולם לגייס כספים מהקהילות המקומיות כדי לממן את אירועי “שנת היובלות”, בהן גם 70 שנה למדינת ישראל, בחו”ל. על פי ההחלטה יוכלו השגרירים והקונסולים הישראלים ברחבי העולם לפנות אל העשירים במדינתם ולבקש שיעמידו תרומה לצורך קיום מה שמכנים במשרד החוץ אירועי “שנת היובלות”.

מלבד ציון 70 שנה להקמת מדינת ישראל, שלצורך כך כבר אושר למשרד החוץ לגייס כספים, בשנת תשע”ח מצוינים גם 100 השנים להצהרת בלפור, 120 שנה להתכנסות הראשונה של הקונגרס הציוני בבאזל, 70 שנים לכ"ט בנובמבר ואישור תוכנית החלוקה, 50 שנה לאיחוד ירושלים וגם 40 שנה לביקור סאדאת בישראל. צבר האירועים בשנה אחת מחייב התארגנות כלכלית מיוחדת. 

הלורד ארתור בלפור על רקע הצהרת בלפור. צילום: ויקימדיה
הלורד ארתור בלפור על רקע הצהרת בלפור. צילום: ויקימדיה

 
המימון שיוכלו הנציגויות לבקש לא יעלה על 20 מיליון שקל בסך הכל, וכל תורם לא יוכל לתרום יותר מ־50 אלף שקל או מעל 25% מסך עלות האירוע. כדי למנוע מקרים של ניסיון להשפיע באמצעות התרומה, תוקם ועדה משרדית בראשות מנכ”ל המשרד ונציגי היועץ המשפטי לממשלה לבחינת כל תרומה ותרומה. בתנאים לתרומה נכתב: “יאושרו גיוס וקבלת תרומות מגורמים בעלי זיקה לישראל  בלבד”, אם כי לא לגמרי ברור כיצד תיערך ההבחנה הזאת. 
 
בתחילת השנה אישרה הממשלה לגייס תרומות מעשירי העולם לצורך קיום אירועי יום העצמאות ה־70 בארץ. אולם לאחר ביקורת ציבורית רחבה על הצורך של מדינת ישראל להתדפק על הפתחים גם 70 שנה לאחר הקמתה, סוכם בין שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו כי את האירועים יממנו המדינה וקק”ל בעלות של 50 מיליון כל אחת - 100 מיליון שקל בסך הכל.