ממשיכים במאבק: במהלך ישיבת הקואליציה שהתקיימה היום (ראשון) הבהירו ראשי הסיעות החרדיות לראש הממשלה כי נושא השבת עלול להפיל את הקואליציה, זאת כשמקביל הוחלט בוועדת השרים לענייני חקיקה לדחות את ההצבעה ביחס להצעת החוק של חבר הכנסת משה גפני. שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: ״עברנו את קו פרשת המים, עכשיו העת לעשות״.



בתוך כך, בוועדת השרים לענייני חקיקה הוחלט לדחות את ההצבעה ביחס לחוק השבת של חבר הכנסת גפני בשבוע, כאמור, בעוד שגרסת הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר נדחתה בשבועיים.



ח"כ גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ח"כ גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



יש להסביר כי הצעתו של ח"כ זוהר, ברוח אמנת גביזון־מדן, מאזנת בין צמצום המסחר וסגירתו לבין עידודן של פעילויות תרבות ופנאי וקיומם של פתרונות תחבורה לציבור החילוני, ותביא לדעת יוזמיה לכך שכל אחד יוכל ליהנות מהשבת כיום מנוחה בהתאם לאורחות חייו.

על פי ההצעה, בצד סגירת המסחר בשבת תתאפשר פתיחת בתי תרבות ומתנ"סים ותופעל תחבורה ציבורית מצומצמת על ידי נהגים שאינם יהודים, ובכך יצומצם מאוד חילול השבת במדינה. חברי הכנסת קראו לחברי ועדת השרים לתמוך בחוק והוסיפו: "פתרונות פוליטיים מצריכים פשרות. הצעת החוק השבת מגלמת פשרה שכולם יכולים לחיות עמה; היא תצמצם את חילול השבת במדינת ישראל, תאפשר לכל אדם ליהנות מהשבת כדרכו ותשקף את הרבגוניות של החברה בישראל".
 
לעומת זאת, הצעתו של חבר הכנסת גפני (יהדות התורה) מבקשת לסגור כליל בתי עסק בשבת, ולהפקיע את הסמכות בעניין זה מידי הרשויות המקומיות.