השבועות האחרונים היו מלאים בדיווחים על הטרדות מיניות של אנשי מפתח בהוליווד, כמו גם בישראל, אך הסיפור הזה מחבר בצודה מטרידה ביותר בין שני המקומות. ימית סול, שעבדה לא מעט בארה"ב לאורך הקריירה, הגיעה לתוכנית "שי בשידור" בערוץ עשר, שם חשפה את סיפור ההטרדה המינית שחוותה בעיר הכוכבים.



השחקנית הישראלית סיפרה בתוכנית על תקרית מטרידה ביותר שקרתה לה עם השחקן הצרפתי הוותיק ז'ראר דפרדייה. "היה לי תפקיד בסרט עם ז'ראר דפרדייה שאמא שלי מתה עליו", סיפרה סול, "המאפרת סידרה לי איפור והוא פשוט הכניס לי יד למכנסיים, ולחש לי משהו דוחה ברמות באוזן". 


ימית סול. צילום שוקה כהן
ימית סול. צילום שוקה כהן


"אני מאוד שמחה שאז כשהייתי בת 25, הייתי כזו חצופה ובטוחה בעצמי", הוסיפה השחקנית, "הערתי לו על זה משהו, אז הוא צחק ועשה מזה בדיחה. הם צחקו עליי בקטע של: 'מה את מתרגשת?'. אז פשוט באתי למפיק ואמרתי לו: 'שומע, אני הולכת', הוא אמר לי: 'את לא יכולה ללכת, כבר צילמנו סצנה אחת, את לא... את לא יכולה לעזוב'. אמרתי לו: 'בעיה שלך' ופשוט הלכתי".



"היום בדיעבד אני מסתכלת על זה ואומרת: 'כל הכבוד לי, שלא חוויתי את זה בתור איזה משהו קשה. בגלל זה אני מאוד שמחה על כל המהפכה הזו, והקמפיין הזה, שפשוט כולן מספרות כל מיני סיפורים כאלה", הביעה סול את דעתה על קמפיין MeToo#, "פתאום אני נזכרת בעוד כל מיני דברים קטנים שהם באמת ממש לא בסדר".