ישראלית בת 22 שטיילה ברכס האנאפורנה שבנפאל, חולצה הבוקר (שני) ע"י מסוק של חברת הפניקס ביחד עם מגנוס חילוץ ואיתור, זאת לאחר שחשה ברע במהלך הטיול. הישראלית, תהילה אלמקייס ששהתה בגובה של 4,200 מטרים, דיווחה במהלך הלילה באמצעות אפליקציית הוואטסאפ שמצבה החמיר וכי היא זקוקה לטיפול. עם אור ראשון הגיע מסוק החילוץ ופינה אותה לבית החולים סווקון שבקטמנדו להמשך טיפול רפואי.



אין זו הישראלית הראשונה שחולצה בשבוע האחרון מהמקום: רק אתמול הוענק סיוע למטיילת נוספת בת 25 ששהתה באותו האזור בדיוק. כמו כן, ביום שבת בבוקר, מסוק החילוץ של הפניקס חילץ ישראלית נוספת בת 27 שחשה ברע במהלך טראק הבייס קאמפ של האוורסט שבאזור האנאפורנה, בגובה של 4,600 מטרים.



חילוץ הישראלית תהילה אלמקייס. צילום: הפניקס

חילוץ הישראלית תהילה אלמקייס בנפאל



חילוץ חמישי של ישראלים בשבועיים


זהו החילוץ החמישי בשבועיים של הפניקס באזור האנאפורנה בנפאל, בשבוע שעבר מסוק חילוץ של הפניקס חילץ שתי מטיילות נוספות מאותו אזור.


מהחברה נמסר כי מספר החילוצים המוסקים שלהם עלה ב-40% לעומת אשתקד. מדודי עוז, מנהל תחום ביטוח נסיעות לחו"ל ותאונות אישיות קבוצתי בהפניקס מסר כי "בעבר הטיולים האתגריים היו נחלתם של מטיילים יחסית מקצועיים, אבל היום הם מיינסטרים".



לדבריו, חשוב להגביר את המודעות לסכנת מחלת הגבהים ולא לעלות גובה רב מידי ביום אחד. המלצת הרופאים היא לעלות בין 300-500 מטר ביום. לא משנה כמה אתה בכושר מחלת גבהים יכולה לקרות לכל מטייל החל מגובה של 2,300 מטר.״



עוד הוסיף עוז כי "חילוץ יכול לקחת זמן כי הוא דורש תנאי שטח מסוימים כגון תאורה, אזור נחיתה, ומזג אוויר מתאים אז גם למטיילים שבבעלותם פוליסת חילוץ והצלה מומלץ להיות זהירים. רק בשנה שעברה מתו שתי ישראליות מסיבוך של מחלת גבהים לכן חשוב שנדע לשמור על עצמנו".