הרמטכ"ל גדי איזנקוט אישר היום (שני) שורה של מינויים חדשים לשנת 2018 במטה הכללי, וחלקם אף קיבלו כבר את אישורו של שר הביטחון אביגדור ליברמן. לתפקיד מפקד פיקוד דרום ימונה ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי ששימש עד כה כראש אגף המודיעיןאלוף תמיר היימן, שכיהן עד כה כמפקד הגיס הצפוני והמכללות הצבאיות יחליף את הלוי וימונה לראש אמ"ן.



לתפקיד ראש אגף המבצעים ימונה ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף אהרון חליוה ולתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף נדב פדן.



אלוף הרצי הלוי. צילום: דובר צה"ל



אלוף תמיר היימן. צילום: דובר צה"ל



אלוף נדב פדן. צילום: דובר צה"ל



המסר של איזנקוט: מגבה את מפקדיו


במסגרת המינויים הוחלט גם על קידומו של סגן אלוף דוד שפירא למפקד חטיבת בנימין באוגדות יהודה ושומרון. שפירא שימש כמפקד הגדוד בו שירת אלאור אזריה שהורשע בהריגת המחבל מחברון. מינויו של שפירא, שהיה עד מפתח במשפט המתוקשר של "החייל היורה", אמנם כפוף לאישורו של שר הביטחון ליברמן, אך ניכר כי בבחירותיו שולח הרמטכ"ל מסר ברור של גיבוי ותמיכה בסגל הפיקודי שלו. 



כמו כן הוחלט כי סא"ל נריה ישורון, המג"ד שירה "מטח כבוד" על מרפאה בעזה לזכר החייל דימה לויטס ז"ל שנהרג במהלך מבצע צוק איתן וננזף על כך, ימונה לתפקיד מח"ט יפתח בחטיבת הבשן. מינוי בולט נוסף הוא של סא"ל רועי לוי, מפקד גדוד הסיור ביחידת אגוז שנפצע באורח קשה במהלך צוק איתן. לוי ימונה למח"ט 300 (עוצבת ברעם) ויועלה לדרגת אל"מ.



מפקד הגדוד של אלאור אזריה קודם. צילום ארכיון: פלאש 90


כמו כן הוחלט כי סא"ל לירון בטיטו ימונה למפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה ויועלה לדרגת אל"מ, אל״מ איתמר בן חיים ימונה למפקד חטיבת יהודה באוגדת יהודה ושומרון, סא״ל אבינעם אמונה ימונה למפקד חטיבת הגולן בעוצבת הבשן ויועלה לדרגת אל״מ וסא״ל יצחק בן בשט ימונה למפקד החטיבה המרחבית שגיא בעוצבת אדום ויועלה לדרגת אל״מ.

אל״מ אברהם רחמים ימונה לסגן מפקד עוצבת הפלדה, אל"מ גיא ברגר ימונה לסגן מפקד עוצבת האש, אל"מ רפאל וולפסון ימונה לסגן מפקד עוצבת געש, אל"מ כפיר כהן ימונה לסגן מפקד אוגדת יהודה ושומרון, אל"מ יעקב ולר ימונה לסגן מפקד אוגדת עזה ואל"מ אבינעם סטולוביץ ימונה למפקד המרכז לאימונים באש במרכז לאימוני יבשה.