תלונה הוגשה היום (שני) בתחנת המשטרה בחולון נגד חבר הכנסת דוד אמסלם (ליכוד), זאת בעקבות איומיו מוקדם יותר היום ל"החדשות" כי יפנה למח"ש נגד המפכ"ל אלשיך. התלונה הוגשה על ידי אושרה אסף, יו"ר ארגון זכויות השוטרים. "דבריו מהווים חשד לעבירה של הסתה וסחיטה באיומים", טענה בתלונתה.



התלונה כאמור מגיעה על רקע העימות התקשורתי בין המפכ"ל לאמסלם שאמר מוקדם יותר כי יתלונן במח"ש נגד אלשיך בעקבות התייצבותם אתמול של ארבעה מפכ"לים לשעבר - משה קראדי, דודי כהן, רפי פלד ושלמה אהרונישקי, בלשכתו ובקשתם לבחון אפשרות לפתוח בחקירה כנגד חבר הכנסת בגין סחיטה באיומים באשר לניסיונות שלו להעביר חוקים שיש בהם כדי לחבל בעבודת המשטרה.



הארבעה, חברי ארגון הגמלאים, חתמו על גילוי דעת ושוחחו עם המפכ"ל על מה שכונה כמסע רדיפה כביכול נגדו. המפכ"לים לשעבר הבהירו לו כי ההשתלחות בו הינה השתלחות בשלטון החוק.



"מדובר בפוטש"



ח"כ אמסלם אמר על התלונה נגדו לערוץ הכנסת כי "מדובר בסך הכל בקוריוז", אך ביקש להתייחס לפגישת המפכ"לים עם אלשיך. "מדובר בפוטש", תקף, "מפכ"ל המשטרה קיים דיון שהודלף במכוון לתקשורת עם מספר מפכ"לים בגין סחיטה באיומים - זה הדבר הכי חמור שנתקלתי בו מעולם. זו שערורייה ממדרגה ראשונה ולא יעלה על הדעת שדבר כזה קרה במדינת ישראל".

"אתמול שמעתי שהתאגדו כמה מפכ"לים שהציעו לפתוח בחקירה נגדי על עסקה באיומים ובנוסף להאיץ את החקירות בתיק 1000 ו-2000", אמר מוקדם יותר אמסלם בגל"צ, "מה הם עושים בכלל אצל המפכ"ל בלשכה? מה שהעלה את חמתם זה שאמרתי שמפכ"ל לא צריך להרוויח 100 אלף שקל והצעתי זאת לפני שאלשיך נכנס לתפקיד. הבאתי זאת ברמה העקרונית ורוצים להכניס אותי לבית סוהר ולהפיל את הממשלה".

בתוך כך, ועדת הכנסת החליטה כי הצעת חוק ההמלצות, שעבר בשבוע שעבר בקריאה טרומית בכנסת, תידון בוועדת הפנים, בראשה עומד אמסלם, ולא בוועדת החוקה שבראשה עומד ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי). בעד העברת החוק לוועדת הפנים תמכו תשעה חכים לעומת שבעה שהתנגדו. יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם הצביעה נגד עמדת הקואליציה ודרשה להעביר את הצעת החוק לטיפול ועדת החוקה. 

"חוק ההמלצות משרת מטרה חשובה ולכן חיוני לבצע בו את השינויים כפי שסוכם עליהם. קידום החוק בוועדת הפנים פוגע במטרתו של החוק ובאמון הציבור. ליבת העשייה של החוק נוגעת לוועדת חוקה, ולא לוועדת הפנים והגנת הסביבה ולכן את הדיונים בהצעת החוק צריך לקדם רק בוועדת חוקה יחד עם שרת המשפטים שקד והשר לביטחון פנים ארדן", אמרה מועלם.