לאחר יירוט כלי הטיס הבלתי מזוהה שהגיע מאזור סוריה בשבת, טען היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בישיבת סיעת הליכוד, כי "העברתי לידידנו בוושיגנטון מסר לפיו - ישראל תפעל בסוריה לפי הבנתנו וצורכי הביטחון שלנו". 



"אני מודה לכם על התמיכה, אתם באים כיחידה כדי לעשות דברים טובים לעם ישראל", אמר רה"מ בפתח דבריו, והוסיף: "היום התבשרנו על דבר טוב שקרה לעם ישראל. כל שנה הלמ"ס מפרסמת את מדד אי השוויון במדינת ישראל - הפערים בין עשירים לעניים. השנה פורסם שהמדד הזה הוא הנמוך ביותר בישראל מאז שנת 2001, וזה לא מקרי. מאז שנת 2009 החלה הירידה. אתם זוכרים מה היה בשנת 2009?".


טראמפ ונתניהו. לנשיא האמריקאי הועבר מסר חד משמעי. צילום: רויטרס
טראמפ ונתניהו. לנשיא האמריקאי הועבר מסר חד משמעי. צילום: רויטרס


לטענתו, "זה חלק מהמדיניות שלנו להוריד את האבטלה ולהעלות את השכר של השכבות החלשות. יש תוצאות חשובות של המדיניות הכלכלית והחברתית, כולנו עושים את זה יחד גם בכנסת וגם בממשלה".

הוא הסביר כי "אנחנו דואגים לביטחון ישראל ועושים את זה בשילוב נכון של תקיפות ואחריות. אנחנו שומרים על הגבולות שלנו ועל המדינה שלנו. אני העברתי לידידינו בוושינגטון שישראל תפעל בסוריה לפי הבנתנו וצורכי הביטחון שלנו".

בתוך כך, בכנס הוקרה שהתקיים לבוני חברון, שהתקיים מוקדם יותר, כתב רה"מ למשתתפי הכנס כי "שורשי האומה היהודית נעוצים בחברון במערת המכפלה ובסביבתה כעוגן מרכזי של היאחזותינו בארץ זה אלפי שנים. כשומרי גחלת חברון אנו עומדים איתן מול ההחלטות ההזויות של אונסק״ו ודומיו שמטרתן להפקיע מאיתנו את הזיקה למערת המכפלה. אנו ממשיכים לחזק את היישוב היהודי - אבות ובנים, אימהות ובנות, מאוחדים בחיבור עמוק לחברון על יסוד ברית עולם וחזון נצחי. ברכות חמות לכם ידידי בוני חברון ומגיניה. יחד נמשיך לשמור על חברון לדורי דורות״.

ביטן, נתניהו והנגבי בישיבת סיעת הליכוד. צילום: מרק ישראל סלם
ביטן, נתניהו והנגבי בישיבת סיעת הליכוד. צילום: מרק ישראל סלם


דבריו מגיעים אחרי איום ששיגר לעבר חמאס והג'יהאד האסלאמי, זאת לאחר שהארגון האחרון הצהיר כי "איומי ישראל לפגוע בראשי הארגון הם הכרזת מלחמה". בפתח ישיבת הממשלה, שהתקיימה אתמול, אמר נתניהו כי "חמאס אחראי לכל התקפה שיוצאת או שמאורגנת מרצועת עזה נגדנו".

לטענתו, "בימים אלה יש עדיין מי שמשתעשע בלנסות התקפות מחודשות על ישראל. היד שלנו תהיה קשה מאוד עם כל מי שינסה לתקוף אותנו או יתקוף אותנו מכל גזרה שהיא. אני מתכוון לכל גורם, פלגים סוררים, ארגונים - כל אחד. בכל מקרה אנחנו רואים את החמאס אחראי לכל התקפה שיוצאת או שמאורגנת מרצועת עזה נגדנו".