תרבות הישראלית, "בנאי" הוא שם נרדף לכישרון והצלחה. אילן היוחסין של המשפחה הנודעת הוליד לא מעט אגדות מקומיות, ונדמה כי צאצאי השושלת ממשיכים לשמור בחרדת קודש על שלהבת המשפחה. אחד הטאלנטים הצעירים הבולטים מבית היוצר של הבנאים הוא אלישע בנאי (28), שמעבר להיותו רוקר בועט, הפך לשחקן מבוקש ומככב לאחרונה בסדרות הפופולריות ביותר במחוזותינו, דוגמת "תאג"ד", "נבסו", ו"פולמון", שחזרה בראשון לעונה שנייה בהוט.



אלישע, בנם המשותף של יובל בנאי ושל השחקנית אורלי זילברשץ, משתייך לזן האנשים שהמקצוע בחר בהם. "נולדתי לתוך זה. מאז שאני זוכר את עצמי, המוזיקה היא חלק בלתי נפרד מחיי", סיפר לי, בעודו מתנשף קלות מגלישת הבוקר הקבועה שלו בים.





על אף שמגיל צעיר הוא מנגן, שר ומופיע, היה זה בשנת 2007 שבנאי הצטרף להרכב קיים מגובש, להקת הרוק הכבד Got No Shame, שאף יצאה לסיבוב הופעות בארצות הברית. ב־2010 חבר למוזיקאי מתי גלעד, והשניים הקימו את להקת "אלישע בנאי וארבעים השודדים" הדוגלת ברוק בועט, חריף, מחוספס ושובר מוסכמות. הלהקה, שהוציאה עד כה שני אלבומים, הופיעה ברחבי הארץ וצברה קהל מעריצים המזמזם בעל פה את להיטיה, כ"סן דייגו", "איינשטיין" ו"כמו כולם", שזכו לחיבוק תקשורתי.



אל קריירת המשחק הנוסקת הגיע, לדבריו, די במקרה: "ב־2013 קראו לי לאודישן לסדרה שנקראת 'מקימי' והתקבלתי. אחרי שהשתתפתי בסדרה הזו, ראו אותי אנשים והזמינו אותי לאודישן לסרט 'תפוחים מן המדבר', וגם לשם התקבלתי. הסרט זכה להצלחה בישראל, ועל תפקידי בו הייתי מועמד לפרס אופיר בקטגוריית שחקן המשנה לשנת 2015. מאז הכל התגלגל ומזמינים אותי לשחק. אף פעם לא חלמתי להיות שחקן וזה לא ה'היילייט' של חיי, אבל אני נהנה מזה וזה אחלה סייד ג'וב. מוזיקה זה לא דבר קל".





לאחרונה, בנאי כבש את המסך כשגילם את המוזיקאי החולני אורן צדוק בסדרה המצליחה "פולמון". בסדרה, כמו גם בחיים, הוא משחק לצדה של השחקנית סיון מסט (המגלמת את בת זוגו של אורן – גאיה), בת זוגו בשש השנים האחרונות.



"התפקיד בסדרה הזו, במובן מסוים, הוציא אותי מ'ברוך' שהייתי בו", הוא מספר. "פתחתי ב־2015 מסעדה משלי, אבל הבנתי שזה ממש לא אני, שזו ישות אחרת, מה שגרם לי להתקפי חרדה וללילות ללא שינה. בדיוק ברגע שקיבלתי את 'פולמון', הצלחתי לצאת מעניין המסעדה וזה הגיע בצורה מושלמת בשבילי".



אלישע בנאי. צלם : אור גפן
אלישע בנאי. צלם : אור גפן



לצד העבודה על האלבום השלישי שלו עם "ארבעים השודדים" וקריירת המשחק המשגשגת, בחמשת החודשים האחרונים יצא בנאי לסיבוב הופעות אקוסטי ברחבי הארץ, ובכך מיישם את הנדר שנדר לעצמו: "הבטחתי שהשנה אעסוק אך ורק במוזיקה ולא אעשה שום דבר אחר מעבר לכך".



אפשר להתפרנס מרוקנרול בימינו?
"אני לא מכיר אף אחד שמתפרנס מרוקנרול בישראל של 2017, חוץ ממני ומלהקות גדולות כמו 'היהודים' או 'ג'ירפות'. אני לא אומר זאת לחיוב. צריך להיות שרוט כמוני כדי לחשוב שאפשר להתפרנס מרוקנרול".



אם לא על עושר, אתה בונה לפחות על השמעות בגלגלצ?
"אני לא בונה על גלגלצ אף פעם. זו לא פונקציה מבחינתי. הסינגל 'לא שמתי לב', נמצא כרגע שבועיים בהמתנה לפלייליסט של גלגלצ, וטרם הושמע שם. גלגלצ מאוד פרגנו לי באלבום הראשון והשני, אבל לא אפסיק להוציא שירים גם אם הם לא ישמיעו אותי".



מתפרנסים מרוקנרול, היהודים. צלם: פיני סילוק
מתפרנסים מרוקנרול, היהודים. צלם: פיני סילוק



מתי צפוי לצאת האלבום החדש ?
"אני מאמין שבחורף הקרוב יצא אלבום עם עשרה שירים חדשים".



מה אבא יובל חושב על המוזיקה שלך?
"דעתו לא נראית לי רלוונטית לקהל שמגיע להופעות או שומע את המוזיקה שלי".



אתה חי את החלום?
"האמת היא שבזמן האחרון אני חי את החלום לגמרי. בעצם, למה לא? סקס, סמים ורוקנרול".



"פולמון" – עונה שנייה, א'־ד', 20:45, HOT בידור ישראלי