שני לוחמים ביחידת העילית "אריות הים" חשודים כי רצחו חייל מיחידה מובחרת אחרת של הצבא האמריקאי במהלך פעילות מבצעית במאלי בקיץ האחרון, אחרי שהוא גילה כי הם גונבים כספים - כך דיווח אתר החדשות הדיילי ביסט. 
 

גופתו של סמל לוגאן מלגר (34), ששירת בתור מהנדס בכוחות המיוחדים של הצבא ("הכומתות הירוקות"), התגלתה ב־4 ביוני במתחם מגורים של השגרירות האמריקאית בבירה במאקו, שם הוא התגורר עם לוחמים נוספים שגם נשלחו למאלי למשימות של איסוף מודיעין ואימון הכוחות המקומיים למאבק בטרור האסלאמי במדינה.



ניתוח שלאחר המוות קבע כי מדובר ברצח, והניו יורק טיימס דיווח בסוף החודש שעבר כי החקירה מתמקדת בשני לוחמים של צוות שש של "אריות הים", היחידה שבין השאר חיסלה את מנהיג אל־קאעידה אוסמה בן־לאדן, בחשד שהם חנקו למוות את מלגר.



גורם שמודע לפרטי החקירה סיפר לדיילי ביסט כי זמן קצר לפני מותו, שוחח מלגר עם רעייתו מישל וסיפר לה כי יש לו תחושות קשות לגבי שניים מעמיתיו להצבה במאלי. הוא הבטיח שיספר לה את כל הפרטים כאשר ישוב לביתו בטקסס.



שני גורמים ביטחוניים הוסיפו כי מלגר גילה ששני הלוחמים מצוות שש גונבים כספים מקרן שנועדה לגייס מודיעים לטובת הפעילות המבצעית. החיילים האחרים ניסו להציע למלגר להצטרף אליהם, אולם הוא סירב.




"סיפקו תירוץ גרוע"




לפי הגורמים שלא זוהו, מאחר שאין להם אישור לדבר על הפרטים בפומבי - בשעות הבוקר המוקדמות של 4 ביוני פרץ עימות פיזי בין מלגר לבין שני החיילים האחרים מסיבה שעדיין אינה ברורה, וכתוצאה מכך איבד מלגר את הכרתו והפסיק לנשום. שני החיילים ניסו לפתוח לו דרכי אוויר כדי שינשום ולאחר מכן נסעו עם חייל נוסף למרפאה צרפתית סמוכה, אולם שם כבר נקבע מותו של מלגר.



מהדיווח עולה כי שני הלוחמים החשודים כתבו דוח על האירוע וטענו כי מלגר היה שיכור, אולם הניתוח שלאחר המוות הראה כי לא היו סמים או אלכוהול בדמו של החייל המת, ועל כן החלו לעלות חשדות לגבי הגרסה שסיפקו החיילים. "זה היה התירוץ הגרוע ביותר שלוחמי 'אריות הים' היו יכולים להמציא", אמר אחד הגורמים.



בעקבות זאת, הזעיק מפקד המבצעים המיוחדים של הצבא האמריקאי באפריקה, בריגדיר גנרל דונלד בולדק, את חוקרי הצבא והורה למפקדים במאלי לשמור על כל הראיות, ולאחר מכן עברה החקירה לידיהם של חוקרי הצי (NCIS) בשל מעורבות לוחמי "אריות הים". גם אלמנתו של מלגר הביעה ספק לגבי הטענות שבעלה היה שתוי ושיתפה את החוקרים במיילים ששלח לה בעלה לגבי החשדות שלו ביחס לשני החשודים ברצח.