שני ילדים שיצאו מתחומי גן בפתח תקווה, חמקו מתחת לשער והגיעו לגינה ציבורית הנמצאת מרחק עשרות מטרים מהמוסד, עשו זאת בזמן ששהו בחצר הגן בהשגחת הסייעת. רק בחלוף דקות ארוכות הגיעו הילדים בחזרה לגן, בלוויית נערים בני 15 שמצאו אותם בגינה הציבורית. המקרה החמור אירע בשבוע שעבר בגן ילדים בשכונת עין גנים בעיר, אולם באופן תמוה הגננת והסייעת לא מצאו לנכון לדווח להורים על כך. רק מאוחר יותר באותו היום, בעקבות שיחה של הילדים עם הוריהם, התגלה הדבר. 



אתמול הוזמנה ענת וקנין, אמו של אחד הילדים, ילד בן חמש הלומד בגן, לשיחה עם מנהלת אגף גני הילדים בעירייה, ד"ר מיכל אונגר, והמפקחת על הגנים במשרד החינוך, במהלכה שטחה האם את טענותיה לגבי מה שהיא מכנה "הפקרות בלתי נסבלת".



כעת עומדת האם על דרישתה כי יימצא לבנה גן אחר, או לחלופין יתקיים הליך שימוע לסייעת והיא זו שתעזוב את הגן. "אני לא סומכת עליה", אמרה וקנין והבהירה: "הבן שלי וילדה נוספת יצאו משטח הגן בזמן ששאר הילדים שהו בחצר. הסייעת, שהייתה אמורה להשגיח על הילדים בזמן שהגננת בתוך הגן, לא הבחינה בצאתם. במקום לקחת אחריות, הסייעת והגננת הטילו את האחריות והאשמה על הילדים שגילו תחכום. 




"בדיקה מעמיקה נערכת בנושא"




“אני תוהה איך קורה שבמשך דקות ארוכות הילדים מסתובבים ברחוב ואיש אינו מבחין בהיעדרם? במקום לטפל בכך, הן בחרו להעלים את המידע. לא קיבלתי תחקיר של קב"ט ולא דוח ממשרד החינוך או מאגף גני הילדים בעירייה. גן אמור להיות המקום הכי בטוח, ולכן אין סיכוי שאבליג", הדגישה וקנין.



אמש לאחר הפגישה עם צוות הגן, החליטה וקנין לחשוף את הדבר ברבים. "לא קיבלתי שום החלטה אופרטיבית מהצוות וממשרד החינוך, ולכן אמשיך להילחם כשהילד שלי בבית".



גורמים במערכת החינוך בעיריית פתח תקווה דחו את טענות ההורים על טיוח המקרה: "האירוע התרחש בשעה 9:02 ובשעה 9:20 נרשם דוח של הקב"ט. לאחר מכן הוגשה תלונה למשטרה והיא נחקרת. יחד עם זאת, התקבלה החלטה לאפשר לילד לעבור גן, ובימים אלה נערכת בדיקה מעמיקה בנושא".