נשיא המדינה ראובן ריבלין, נשא לפנות בוקר (שלישי) דברים בפני האסיפה הכללית השנתית של הפדרציות היהודיות המתקיימת בלוס אנג'לס. בראשית דבריו פנה הנשיא לבני משפחתו של אברה מנגיסטו הנמצאים אף הם בכנס ואמר: "מדינת ישראל לא תשקוט, עד חזרתם של חיילינו שנפלו אורון שאול והדר גולדין ואזרחינו אברה מנגיסטו וג'ומעה אבו גנימה המוחזקים בידי חמאס".

הנשיא הודה לבאי האסיפה על ההזמנה והדגיש שמדינת ישראל הייתה ולעולם תהיה ביתם של כל יהודי ויהודייה, ללא יוצא מן הכלל. "כולנו בני עם אחד ומדינת ישראל יקרה לכולנו", אמר, "מדינת ישראל היא המפעל הנועז ביותר בהיסטוריה של העם היהודי. יהדות התפוצות ובפרט יהדות צפון אמריקה, היא שותפה מלאה לא רק בהקמת מדינת ישראל, אלא גם בבניין מדינת ישראל. אתם בעלי מניות אמיתיים בפלא הזה שנקרא ישראל".
הנשיא הוסיף: "אני כאן היום כדי לומר לכם שזה לא מובן מאליו. אנחנו מודים לכם על התמיכה והאהבה שאינן תלויות בדבר. מדינת ישראל הייתה ותמיד תהיה, הבית של כל יהודי: חרדי, רפורמי, קונסרבטיבי, חילוני, מסורתי, אשכנזי, ספרדי: יהודים. אנחנו עם אחד ומדינת ישראל יקרה לכולנו". הוא התייחס לנושא מתווה הכותל: כואב מאוד ש״סמל האחדות, כותל הדמעות והאושר, הפך לסמל המחלוקת וחוסר ההסכמה". הוא המשיך והסביר כי "גיבוש מתווה הכותל, היה תהליך רגיש שהובילה ממשלת ישראל בניסיון לגשר על הפער. אני מקווה מאוד שנגיע לעת שבה נוכל לחזור יחד לשולחן, ולהגיע להבנות בנושא. זו אחריות משותפת ואינטרס משותף".

לדברי ריבלין, כולנו צריכים לכבד את התהליך הדמוקרטי בישראל, את תהליך קבלת ההחלטות. "אם נרצה או לא, במדינה היהודית והדמוקרטית היחידה בעולם, דת ומדינה הוא נושא פוליטי, אולי הנושא הפוליטי הנפיץ ביותר", אמר, "חמש ממשלות כבר נפלו בישראל על שאלות כמו: האם מטוסי קרב שאינם בפעילות מבצעית יכולים לנחות בישראל בשבת? או על השאלה, מיהו יהודי? כך מתנהלת דמוקרטיה אמיתית".