נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הנמצא בימים אלה בביקור מדיני באסיה, צייץ הבוקר (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו:"אמסור הצהרה משמעותית כשאחזור לבית הלבן". לא פורסם התזמון המדויק שבו היא תימסר ומה יהיה נושא ההצהרה.



כזכור, הנשיא נמצא בביקור בן 12 ימים באסיה ומוקדם יותר היום הוא צייץ כי הגיע לוויאטנם. בסוף השבוע האחרון, אמר שרוסיה לא התערבה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית. טראמפ אמר כי "הוא (פוטין) אמר שהוא לא התערב בבחירות שלנו, הוא לא עשה את מה שאומרים שהוא עשה". לדבריו, "בכל פעם שהוא רואה אותי הוא אומר שהוא לא עשה את זה, ואני מאמין, אני באמת מאמין כשהוא אומר לי שהוא מתכוון לדבריו". הנשיא הוסיף כי מקבילו הרוסי "נעלב מאוד כשהוא שומע את ההאשמות נגדו".

"יש לי מערכת יחסים טובה עם רוסיה וזה דבר גדול, אך המחסום הדמוקרטי המלאכותי הזה מפריע לי", אמר המנהיג האמריקאי לעיתונאים, והצהיר: "אנשים ימותו בגלל זה". 

דבריו של טראמפ בזכות רוסיה ספגו ביקורת רבה בקהילת המודיעין בארצות הברית, לאחר שהוא בחר להאמין לרוסיה ולא לאנשיו. ראש ה-CIA, מייק פומפאו אמר כי רוסיה "התערבה בבירור" בבחירות של 2016, ועשתה זאת לאורך זמן רב". עם זאת, טראמפ הבהיר כי סוגיית ההתערבות הרוסית בבחירות מרחפת מעל מערכת היחסים בין המנהיגים ומסכנת את יכולתם לעבוד יחד על סוגיות משמעותיות כגון תוכנית הגרעינית של קוריאה הצפונית והסכסוך הקטלני בסוריה. 

הנשיא חזר בו מדבריו במסיבת עיתונאים שערך בווייטנאם, פחות מיממה לאחר מכן. "בקשר לשאלה אם אני מאמין לפוטין, או לא, אני הולך עם סוכנויות המודיעין האמריקאיות", אמר הנשיא.