לאחר שהביע את תמיכתו באבי גבאי במהלך הפריימריז במפלגת העבודה, אלוף במילואים עמירן לוין ביצע הבוקר (שלישי) סיבוב פרסה. בראיון עמו, בתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, טען מי שפרש מהמירוץ להנהגת המפלגה כי "אף אחד לא ילמד אותי מה זה להיות יהודי", זאת בתגובה לדבריו של גבאי שאמר אתמול כי "בשמאל שכחו מה זה להיות יהודים". 



 "אני לא שכחתי מה זה להיות יהודי ולא שכחתי להיות ציוני", הצהיר לוין, שהסביר: "אף אחד לא ילמד אותי מהי ציונות ומהי יהדות. יושב ראש המחנה הציוני חורש את הארץ, מדבר לעניין ולא מקריא ססמאות. אני לא אהבתי את דבריו ואני חושב שהוא לא התכוון למה שאמר, בעיני הניסוח היה שגוי. לא השמאל ולא אני שכחנו מה זה להיות יהודים. זה כנראה לא היה משפט לא מוצלח והוא ימצא דרך לתקן את הדברים".



 


בתוך כך, הוא התייחס גם להעלאת הכוננות בדרום ופריסת מערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ, בעקבות איומי הג'יהאד האסלאמי לאחרונה. "פיצוץ המנהרה היה בשטח הריבוני של ישראל, לכן אסור שכל תגובה של הצד השני תתקבל בהבנה בארץ. אין שום הגזמה בפעילות שנוקט צה"ל עם מערכת הביטחון במטרה להגן על אזרחי מדינת ישראל, זה תפקידה המרכזי".

הוא הוסיף כי "מה שמעורר תהיות הוא שהכול נעשה בהצהרות פומביות ולהערכתי משדר לצד השני חולשה. צריך לעשות יותר ולדבר פחות, לדבר בצינורות השקטים והדיפלומטים בערוצים החשאיים של כל השחקנים במגרש. השילוב של הודעת דובר צה"ל בפתאומי ביום שבת ודבריו של ראש הממשלה בפתיחת ישיבת הממשלה משדרים פאניקה ולא הרתעה. הכוח שלנו הוא במעשים ובשתיקה רועמת".

כמו כן, הוא אמר כי "נושא ביטחון זה לא פוליטיקה, כל עוד המעשים והתגובות נעשים בשכל התוצאה היא טובה. המעבר לריצה אחר קרדיטים פוגעת ועלולה להוביל להתדרדרות".

כשנשאל האם היה תומך בחיסול ראשי הג'יהאד אילו היו מבצעים פעולת נקם השיב: "ראשי הג'יהאד הם יעד לגיטימי לגמרי. יש לנו שתי משימות עיקריות - להגן על מדינת ישראל ולהעניש את האויב. כל עוד אין הסדרים מדיניים הדרך להבהיר לאויב את הגבולות שלנו הוא על ידי ענישה בכל פעם שהם פוגעים בנו. אין לי הערכה כיצד תגיב ישראל בנושא, אך אני חושב שהג'יהאד ינסה לנקום ומעריך שהוא יחכה להזדמנות לתפוס אותנו לא מוכנים".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן