רשות המסים של קנדה חוקרת חשד שאזרחי המדינה השתמשו בחשבונות בבנק הפועלים על מנת להעלים הכנסות ונכסים שאפשרו להם להימנע מתשלום מסים בגובה של מיליוני דולרים. לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט הפדרלי, רשות המסים מבקשת שבנק מונטריאול, "רויאל בנק" ו"בנק טורונטו-דומיניון" יעבירו רשומות על הפקדות, המחאות והעברות אלקטרוניות שבוצעו בחשבונות בבנק הפועלים בתאריכים 1 באפריל 2011 עד 30 בספטמבר השנה. רשויות המסים מתכוונות לבחון את המסמכים על מנת לקבוע אם יש צורך בחקירה רשמית.



התקשורת הקנדית ציינה כי בנק הפועלים מפעיל בקנדה חשבונות שנועדו לאפשר ללקוחות לבצע פעולות במטבע קנדי, ובנוסף הבנק הישראלי קשור לחברות לשירותים פיננסיים בשווייץ, לוקסמבורג, ארצות הברית ואיי קיימן.



סטפני הנדרסון, מנהלת המחלקה לטיפול במקלטי מס ברשות המסים הקנדית, ציינה בתצהיר לבית המשפט כי הרשויות מודעות לכך שאזרחים קנדים השתמשו בעבר בבנק הפועלים "על מנת להסתיר הכנסות ונכסים" וכך העלימו מסים בשווי של מיליוני דולרים.



באחד המקרים, אזרח קנדי החזיק בחשבונות בנק והשקעות בבנק הפועלים עם מטבעות אמריקאיים, קנדיים וישראליים במשך עשר שנים וכי הוא "לא דיווח על הריבית שהרוויח ונמנע מלחשוף נכסים שהחזיק בשווי של כ-11 מיליון דולר". במקרה אחר שהוצג בתצהיר, אזרח קנדי שהחזיק בחשבונות בנק והשקעות בבנק הפועלים לא דיווח על הכנסות של 1.5 מיליון דולר ועל נכסים שהחזיק מחוץ למדינה בשווי של כחמישה מיליון דולר.



עוד ציינה הנדרסון כי בין 1 באפריל 2015 ל-31 במרץ השנה, חשפו 114 משלמי מסים קנדים מרצונם פרטים על החשבונות שלהם בבנק הפועלים ובעקבות זאת התגלו 69 מיליון דולר שלא דווחו קודם לכן ובעלי החשבונות שילמו מסים בגובה כולל של 17 מיליון דולר.



הפרסום בקנדה מגיע שבוע אחרי החשיפה של מסמכי פרדייז, שסיפקו מידע על האופן שבו פוליטיקאים, אנשי עסקים בכירים, סלבריטאים וחברות ענק שהשתמשו בחברות למתן שירותים למקלטי מס על מנת להימנע מתשלום מסים או כדי לבצע עסקאות חשאיות. בין השאר נודע כי סטיבן ברונפמן, איש העסקים היהודי וחברו הקרוב של ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, פעל עם הסנאטור לשעבר לאו קולבר ובנו כדי להעביר מיליוני דולרים לקרן נאמנות באיי קיימן וכך העלימו מסים בקנדה, ארצות הברית וישראל, אולם לא ברור אם הוא קשור לחקירה הנוכחית סביב בנק הפועלים.