ישראל הציעה לסייע לנפגעי רעידת האדמה באיראן ועיראק, כך אמר הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדברים שנשא דרך הווידאו בפני כינוס הפדרציות היהודיות בלוס אנג'לס. "ראיתי את ההרס באיראן ובעיראק בעקבות רעידת האדמה", אמר נתניהו. "אני גאה להגיד שהצענו לצלב אדום עזרה רפואית בשביל איראן ועיראק. האנושיות שלנו גדולה מהשנאה שלהם". "ישראל פנתה לצלב האדום בכוונה להעניק סיוע הומניטרי אזרחי וקיבלה סירוב מיידי, דבר שמציג את הפנים האמיתיות של המשטר באיראן", מסר גורם בסביבת רה"מ.



אבל רעידת האדמה לא היתה הדבר היחיד עליו דיבר ראש הממשלה בקשר לאיראן. הוא שב על עמדתו לגבי הסכם הגרעין:  "אנו חייבים לוודא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, ההסכם עם איראן לא משיג זאת. אחרי עשור היא תוכל להשיג אלפי צנטריפוגות". ראש הממשלה הסביר: "לא אכפת לי אם ישמרו על ההסכם או יחליפו אותו אבל צריך לתקן אותו. דיברתי עם מנהיגים מסביב לעולם. השאלה היא למה איראן כל כך מסוכנת: בגלל השאיפה שלה להרוס את ישראל. איראן מזינה עימותים ברחבי העולם והיא מביאה את הסכנה של האורניום למזרח התיכון. אני חושב ששכנינו הערבים רואים זאת גם הם. טהרן רוצה נוכחות בסוריה בשביל להשמיד את ישראל. אנחנו לא נסכים לזה. אנחנו נפעל לעצור זאת".

נתניהו הודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולשגרירה האמריקאית באו"ם, ניקי היילי, על עמידתם לצד ישראל, אבל הבהיר: "אם צריך נעמוד לבד מול איראן. היא לא תשיג נשק גרעיני ולא תהפוך את סוריה לבסיס נגד ישראל".

"באזור שלנו, זאת שכונה קשוחה, החלש לא שורד, החזק שורד", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו רואים אנשים נטבחים באכזריות, חייבים להיות חזקים. אנחנו שמחים על התמיכה של ארה"ב בצבא ושמח על ההסכם שחתמתי עם אובמה. אבל אנחנו צריכים גם עוצמה כלכלית. אני עובד ב-20 השנה האחרונות לשחרר את הכלכלה שלנו ולייצר כלכלה מצליחה. גם דיפלומטית אנחנו מצליחים. האיום מאיראן יצר דבר אחד טוב, כיוון שהוא קירב בינינו לבין שכנינו".

עוד אמר ראש הממשלה בנאומו, כי "במשך אלפי שנים יהודים היו מסביב לעולם, היינו חסרי בית וחסרי אונים וכיום ישראל יכולה להגן על עצמה בעצמה נגד כל איום. אני גאה שישראל היא חברה פתוחה. אי של דמוקרטיה. יש לנו עיתונות חופשית, בית משפט עליון, נשים חברות כנסת".

ראש הממשלה התייחס גם למשבר מול יהדות ארצות הברית בשל מתווה הכותל. "ענייני דת תמיד היו פועל יוצא של אבולוציה ולא של מהפכה", אמר. "אני נשארתי מחויב להתקדמות. אני מאמין שכל העם היהודי הוא משפחה אחת ושלכל היהודים צריכה להיות גישה לכותל".