כוחות צה"ל בשיתוף לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי הרסו במהלך הלילה (רביעי) את ביתו של המחבל מחמוד אחמד אל-ג'מל מהכפר בית סוריכ, אשר ביצע את פיגוע הירי בהר אדר בסוף חודש ספטמבר האחרון.



הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בהר אדר

בפיגוע נהרגו לוחם משמר הגבול רב-סמל ראשון סולומון גברייה ואנשי כוחות הביטחון יוסף עותמאן ואור אריש ז"ל. בנוסף הרבש"צ של היישוב נפצע באורח קשה. 



כוחות צה"ל בזמן הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בהר אדר. צילום: דובר צה"ל



כזכור, המחבל הגיע במסגרת כניסה של פועלים לשער האחורי של היישוב והחשיד כוח משולב של לוחמי מג"ב ומאבטחים שהיה בעמדת הבידוק. ברגע שהתקרבו לעברו הוא שלף נשק מתוך הז'קט שלו ופתח בירי לעברם, תוך שהוא גורם למותם של שני מאבטחים ולוחם מג"ב. לוחם ולוחמת מג"ב שהיו במקום הגיבו בירי והצליחו לנטרל את המחבל.




מהתחקיר שפורסם לאחר הפיגוע עלה כי המאבטחים במעבר הבידוק בהר אדר פעלו ללא דופי. עוד עולה מממצאי התחקיר, כי המחבל, נימר ג'מאל מכפר בית סוריכ הסמוך, הציג למאבטחים את אישור העבודה שלו, שהיה בתוקף, ולאחר שהסתובבו, הוא ירה בהם בגב.  המחבל ירה עשרה כדורים בירי סלקטיבי ומדוייק באקדח שנגנב בשנת 2003, עד שהלוחמים והרבש"צ הגיבו. למרות זאת, כאמור, לא נמצא דופי בפעולתם, מה שמעלה את האפשרות כי הבעיה היתה במעבר עצמו.