נהוג לחשוב שפחדים מסוימים, כמו הפחד מחשכה, שייכים לעולם הילדות בלבד, אבל סקר חדש חושף תמונת מצב אחרת שרבים לא מדברים עליה, מהסיבה הפשוטה שזה ממש מביך. על פי סקר חדש שנערך בבריטניה בקרב 2,000 גברים ונשים בוגרים, מעל למחציתם (64%) הודו כי הם פוחדים בחשכה. למעשה, כאשר מגיעה השעה להיכנס למיטה, יש מי שבודקים באופן קבוע בארונות ותחת המיטה (20%) לוודא שאין מפלצות, ואף ישנים עם אור.

בשל הפחד שמשהו מעורר פלצות מסתתר בחדר, זה לא מפתיע שלא מעט אנשים (22%) פוחדים להוציא את רגליהם מחוץ לשמיכה. ההרי אף אחד לא אוהב שיצור אימתני מגיח תחת המיטה ותופס לו ברגל בחוזקה. היו גם שטענו (כרבע מהנשאלים) שאף ראו משהו חשוד מתרוצץ להם בחדר, צל מסתורי או או אולי דמות. אם כי כמחצית מהם הודו כי יש להם דמיון מופרע מדי, שגורם להם לקפוץ בבהלה מכל תזוזה או רחש קל שמגיח מהחשכה.
ארבע מתוך עשר נוהגים להציץ בחלון, לבדוק שאין שם דמות מפוקפקת. צילום: אינגאימג
ארבע מתוך עשר נוהגים להציץ בחלון, לבדוק שאין שם דמות מפוקפקת. צילום: אינגאימג

 

בשל אותם פחדים, כ-17% ממשתתפי הסקר של חברת Bensons for Beds, אמרו שהם ישנים עם אור (רגיל או מנורת לילה) ברוב ימות השבוע. חלק מהמשתתפים (18%), הורים לילדים בעצמם, הודו שכשהם פוחדים בחושך הם הולכים לישון עם ילדיהם. אחד מתוך חמישה אף מסרבים ללכת לשירותים ללא ליווי בן הזוג בלילה. כמו כן, אומנם לא ברור האם מדובר בפחד מהחשכה או מדברים אחרים, אך יותר נשים (53%) הודו כי הן פוחדות להיות לבד בבית, לעומת 25% מהגברים.
 
"הסקר מדגיש שכמה מן הפחדים שיש לנו כילדים, נשארים איתנו גם בבגרות", אמרה הנרי סוויפט, מנהל שירות הלקוחות בחברה. "אומנם זה הגיוני לבדוק שוב אם הדלתות והחלונות נעולים, אך ככל הנראה אין כל כך צורך לבדוק בארון ותחת המיטה. אבל בשלב מסוים כולנו חשים לחוצים בלילה כשאנחנו שומעים רצפה חורקת או רואים צל מסתורי". למעשה, מהסקר עולה שיש שעה מסוימת בה הפחדים עולים, ורוב האנשים חשים מפוחדים סביב השעה שתיים וחצי לפנות בוקר. אי לכך, סביר להניח שזו גם השעה בה ארבע מתוך עשרה מבוגרים נוהגים להציץ בעד החלון, לבדוק שאין שם דמות מפוקפקת.