הרשות להסדרת התיישבות הבדואים החלה לחבר את כפרי הפזורה הבדואית הלא מוכרים למים, כך פורסם היום (רביעי) בכאן ב'. עד כה היו חיבורים בודדים לכל כפר, מה שהוביל למונפול של מי שחובר למים על קבוצה גדולה של משפחות. על פי ההחלטה שכבר מתבצעת בשטח יחוברו המשפחות למד מים.



בתנועת רגבים הביעו את זעמם על המהלך שלמעשה מוביל להכרה בכפרים הלא חוקיים. עמיחי יוגב, רכז דרום של הארגון אמר כי "מדינת ישראל לפני עשר שנים שהתקבל פסק דין של בג"ץ שדרש לחבר למים את התושבים החלה בחיבורם למים של כל אותם תושבים. החיבור היה ליד כביש ראשי ומשכו את המים עד הבית. מה שהיום הרשות הבדואים יזמה ועשתה זה להרחיב את חיבורי המים ובמקום ספק אחד לכל אחד יהיה מונה מים משלו. הם ממסדים את הדבר הבלתי חוקי הזה".



"עד היום זה היה התמריץ לבדואים לעבור ליישובים בגלל שלחץ המים נמוך", המשיך, "בדואים אמרו לי שהדבר היחידי שמפריע להם זה לחץ המים וברגע שזה יהיה הדבר מבחינתם סגור והם יכולים להישאר. עד היום במשך עשר שנים הם חיו בצורה כזאת. מדינת ישראל אמורה, ורשות הבדואים בוודאי שזה תפקידה, להגיד יש מצב שתוך עשר שנים אנחנו יכולים להסדיר את כולם ולהשאיר את לחץ המים. אני לא בטוח שפקידים לא עשו פה יוזמה אישית וקפצו מעל קובעי המדיניות".