גם המודלים לחורף הצפוי לנו מבלבלים. השירות המטאורולוגי בבית דגן פרסם היום (רביעי) את התחזית המעודכנת למזג האוויר הצפוי בחודשי החורף המרכזיים - דצמבר, ינואר ופברואר. מנהל השירות, ניר סתיו, מסר שבהסתמך על המודל המעודכן לחודש נובמבר, בחודשי החורף המרכזיים קיימת הסתברות של 35.2% שתקופה זו תהיה גשומה מהרגיל, הסתברות של 17.7% לתקופה ממוצעת והסתברות של 47.1% לתקוה שחונה, שהפירוש לה בפועל הוא שנת בצורת. 

"הנתון המפתיע בנתונים הוא הסתירות בין המודלים, שמסבירות את חוסר הוודאות, אבל צריך לקחת בחשבון שההסתברות היותר גבוהה היא לשנת בצורת", אמר סתיו.
סתיו ציין שהשנה שודרג המודל האירופי לתחזית ולמרות זאת הרגולציה העדכנית עדיין אינה מספקת לתאר את מנגנוני המשקעים המרכזיים בארץ וגם המודל המעודכן מעריך בחוסר ודאות את כמות המשקעים. 

התחזית לחודשי החורף המרכזיים
התחזית לחודשי החורף המרכזיים

זו כנראה אחת הסיבות לכך שגם במודל המעודכן התחזית לגשמים לא השתפרה ועומדת על פחות מ-50 אחוז. הוא ציין והוסיף כי "הסתברות זו, של 35.2%, גבוהה רק במעט מהטלת מטבע בה לכל אחת משלוש הקטגוריות סיכוי הצלחה הם 33.3%".

"היות וכאמור לעיל רמת הדיוק של התחזית העונתית היא עדיין נמוכה והיות ותסריטים מנוגדים מופיעים השנה בהסתברות גבוהה, למרבה הצער לא ניתן בשלב זה להעריך את המשקעים הצפויים בחורף הקרוב", מסכם סתיו.